Prekonsultacje Polityki cyfrowej transformacji edukacji w Polsce
9 listopada br. rozpoczęły się prekonsultacje Polityki Cyfrowej Transformacji Edukacji w Polsce (PCTE). Wszystkie zgłoszone uwagi i sugestie zostaną przekazane zespołowi, który na kolejnym etapie prac przeanalizuje propozycje i dokona ewentualnej modyfikacji projektu polityki. Na merytoryczne opinie resort cyfryzacji czeka do 28 listopada. Prekonsultacje to efekt planowanego wprowadzenia polityki cyfrowej transformacji edukacji w Polsce.
Prekonsutacje Polityki Cyfrowej Transformacji Edukacji w Polsce – 9-28 listopada br.
Zespół Centrum Transformacji Cyfrowej w Ministerstwie Edukacji i Nauki stworzył propozycję strategicznej polityki cyfrowej transformacji w obszarze edukacji. Dokument obejmuje przemyślane interwencje państwa, sugeruje wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w polskich szkołach i placówkach edukacyjnych – od przedszkoli, przez szkoły, po uczelnie – oraz proponuje działania mające na celu przeciwdziałanie negatywnym skutkom korzystania z technologii, takim jak: zagrożenia cybernetyczne, dezinformacja czy uzależnienie cyfrowe. Wizja cyfryzacji została rozłożona na kilka perspektyw czasowych, krótkookresową (do roku 2025), średniookresową (do roku 2030) oraz długookresową (po 2030).
Na merytoryczne uwagi i opinie jest czas do 28 listopada br.
Projekt oraz formularz zgłoszeniowy
Polityka cyfrowej transformacji edukacji w Polsce
Przygotowanie projektu polityki wynika z potrzeby posiadania jednego spójnego i kompleksowego dokumentu, który koordynowałby cele i działania związane z cyfrową transformacją edukacji. Opisane w tekście działania, które mają przyczynić się do osiągnięcia założonych celów, umożliwią współpracę, planowanie oraz ocenę działań na poziomie centralnym, regionalnym i lokalnym. PCTE określa cele strategiczne, do których wszystkie podmioty zaangażowane w działania w obszarze edukacji, powinny dążyć.
Polityka cyfrowej transformacji edukacji (PCTE) jest dokumentem koncepcyjnym o charakterze strategicznym, zawierającym zaplanowane interwencje państwa, rekomendacje wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych w polskich przedszkolach, szkołach i uczelniach oraz działania uwzględniające walkę z negatywnymi konsekwencjami zastosowania technologii, takimi jak: cyberzagrożenia, dezinformacja, uzależnienia itp. Wizja cyfryzacji obejmuje kilka perspektyw czasowych: krótkoterminową (do roku 2025), średniookresową (do roku 2030) oraz długookresową.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?