Przepisy o reklamacjach. Zgłoś uwagi
Ministerstwo administracji i cyfryzacji zaprasza do konsultacji nowego projektu nowelizacji rozporządzenia w sprawie trybu postępowania reklamacyjnego oraz warunków, jakim powinna odpowiadać reklamacja usługi telekomunikacyjnej. Konsultacje potrwają do 18 lipca. Uwagi można zgłaszać na portalu mamzdanie.org.pl
Projekt rozporządzenia jest wynikiem uwag przekazanych w ramach konsultacji i uzgodnień przeprowadzonych w marcu 2013 roku w związku z propozycją zmiany rozporządzenia Ministra Infrastruktury z 1 października 2004 r. w sprawie trybu postępowania reklamacyjnego oraz warunków, jakim powinna odpowiadać reklamacja usługi telekomunikacyjnej (Dz. U. Nr 226, poz. 2291).

Pierwotnym założeniem była zmiana obowiązującego rozporządzenia tak, aby dopuścić możliwość potwierdzania przyjęcia reklamacji oraz odpowiadania na reklamację za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
W toku konsultacji społecznych uwagi zostały zgłoszone przez Polską Konfederację Pracodawców Prywatnych Lewiatan, Polską Izbę Informatyki i Telekomunikacji oraz Polską Izbę Komunikacji Elektronicznej. Uwagi wskazywały na potrzebę szerszego – w stosunku do konsultowanego projektu rozporządzenia – dopuszczania możliwości komunikowania się z abonentem w formie elektronicznej oraz konieczność odformalizowania postępowania reklamacyjnego. Najważniejsze propozycje, zgłoszone w toku konsultacji społecznych to:
- propozycja dopuszczenia możliwości wykorzystania również innych niż poczta elektroniczna środków komunikacji elektronicznej (np. wiadomości SMS, elektroniczne biura obsługi klienta);
- doprecyzowanie sposobu i zasad wyrażania przez abonenta zgody na elektroniczną formę kontaktu;
- doprecyzowanie wymogów formalnych, jakie musi spełniać korespondencja
- z abonentem (np. jednoznaczne ustalenie, że korespondencja w formie elektronicznej nie wymaga bezpiecznego, kwalifikowanego podpisu elektronicznego);
- usunięcie obowiązku potwierdzania przyjęcia reklamacji;
- uwzględnienie rozwiązań zapobiegających domniemanemu uznawaniu obiektywnie nierealnych roszczeń abonentów.
Szczegółowe informacje na temat uwag zgłoszonych w konsultacjach społecznych oraz stanowisko Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji zostały przedstawione w towarzyszącej tabeli uwag zgłoszonych w ramach konsultacji społecznych. Część uwag zgłoszonych w toku konsultacji społecznych zasługuje na uwzględnienie, jednak uwzględnienie tych uwag nie było możliwie w ramach rozporządzenia zmieniającego rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 1 października 2004 w sprawie trybu postępowania reklamacyjnego oraz warunków, jakim powinna odpowiadać reklamacja usługi telekomunikacyjnej.
Uwzględnienie zasadnych uwag wymagałoby zmiany większości przepisów obowiązującego rozporządzenia, a co za tym idzie uznano, że celowym jest przygotowanie projektu nowego rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji w sprawie trybu postępowania reklamacyjnego oraz warunków, jakim powinna odpowiadać reklamacja usługi telekomunikacyjnej, w miejsce przekazanego do konsultacji społecznych projektu rozporządzenia zmieniającego aktualnie obowiązujące rozporządzenie.
W związku z powyższym przygotowano projekt rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji w sprawie trybu postępowania reklamacyjnego oraz warunków, jakim powinna odpowiadać reklamacja usługi telekomunikacyjnej.
źródło: www. mac.gov.pl
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?