Sprzedaż bezpośrednia - UOKiK interweniuje
Przedsiębiorca z Poznania, zajmujący się sprzedażą bezpośrednią, utrudniał klientom odstąpienie od umowy. Prezes UOKiK uznała, że naruszył w ten sposób zbiorowe interesy konsumentów.
Damar z Poznania zajmuje się m.in. sprzedażą przedmiotów do masażu podczas prezentacji organizowanych na terenie całej Polski. Wątpliwości Prezes UOKiK wzbudziły wzory umów podpisywanych przez przedsiębiorcę z klientami. Ich warunki stanowiły, że w razie odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorcy, konsument musi złożyć stosowne oświadczenie i jednocześnie zwrócić towar w oryginalnym, nienaruszonym opakowaniu.
Tymczasem, zgodnie z przepisami, zakupiony towar możemy rozpakować i sprawdzić jego działanie, przez 10 dni mamy czas do namysłu i odstąpienia od umowy bez podania przyczyny, a od momentu odstąpienia w ciągu 14 dni musimy zwrócić towar sprzedawcy.
Prezes Urzędu uznała, że Damar naruszył zbiorowe interesy konsumentów i nakazała mu zaniechanie stosowania zakwestionowanej praktyki.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?