UOKiK przypomina o konieczności oznakowania wędlin
Wędlina sprzedawana luzem musi posiadać umieszczone obok wywieszki, które informują o jej składzie - przypomina Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. W razie, gdy okaże się nieświeża, możemy ją reklamować przez 3 dni od zakupu.
Urząd podkreśla, że jakość wędlin o tej samej nazwie ale od innych producentów może się różnić. Konsumenci muszą więc mieć możliwość dokładnego zapoznania się z ich składem, żeby wiedzieć, co naprawdę kupują.
Sprzedawca powinien więc nam udostępniać następujące informacje: wykaz składników, nazwa rodzajowa produktu, obecność wody i dodanych substancji dozwolonych (np. konserwanty), termin przydatności do spożycia, warunki przechowywania, zawartość netto i nazwa producenta. Powinny być one umieszczone w widocznym miejscu, na etykiecie w przypadku produktów zapakowanych lub na wywieszce, gdy wędlina jest sprzedawana luzem.
Ponadto sprzedawcy nie mogą wyrzucać opakowań zbiorczych od wędlin sprzedawanych luzem, do czasu gdy nie sprzedadzą całego ich asortymentu.
Jeśli żywność jest nieświeża możemy ją reklamować u sprzedawcy. W przypadku produktów paczkowanych w terminie do 3 dni od momentu otwarcia, a niepaczkowanych przez - 3 dni od momentu zakupu.
(PSZ)
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?