UOKiK wygrywa w sądzie. Zaskarżył reklamę
Spółka deweloperska Eko-Park z Warszawy reklamowała mieszkania w promocyjnych cenach, których nie było w jej ofercie. Wprowadzało to potencjalnych nabywców w błąd - Sąd Apelacyjny potwierdził decyzję Prezes UOKiK. Utrzymana została też kara pieniężna w wysokości ponad 213 tys. złotych.
Wyrok sądu dotyczy decyzji Prezes UOKiK z grudnia 2010 roku. Urząd stwierdził wówczas m.in., że spółka Eko-Park zamieszczała w ogólnopolskiej prasie oferty mieszkań w cenie od 9000 zł/m2. Postępowanie UOKiK wykazało, że w ten sposób przedsiębiorca wprowadzał konsumentów w błąd, ponieważ nie posiadał w ofercie mieszkań w cenie wskazanej w reklamie.
Tymczasem, zgodnie z prawem, reklama, która polega na propozycji nabycia produktu po określonej cenie, bez ujawniania, że przedsiębiorca nie będzie mógł zrealizować zamówienia na oferowanych warunkach, jest uznawana za niezgodną z prawem nieuczciwą praktykę rynkową.
Sąd zgodził się ze stanowiskiem Prezes UOKiK. Wyrok Sądu Apelacyjnego w Warszawie jest prawomocny.
Źródło: uokik.gov.pl
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?