UOKiK wygrywa w sądzie. Zaskarżył reklamę

Spółka deweloperska Eko-Park z Warszawy reklamowała mieszkania w promocyjnych cenach, których nie było w jej ofercie. Wprowadzało to potencjalnych nabywców w błąd - Sąd Apelacyjny potwierdził decyzję Prezes UOKiK. Utrzymana została też kara pieniężna w wysokości ponad 213 tys. złotych.

Wyrok sądu dotyczy decyzji Prezes UOKiK z grudnia 2010 roku. Urząd stwierdził wówczas m.in., że spółka Eko-Park zamieszczała w ogólnopolskiej prasie oferty mieszkań w cenie od 9000 zł/m2. Postępowanie UOKiK wykazało, że w ten sposób przedsiębiorca wprowadzał konsumentów w błąd, ponieważ nie posiadał w ofercie mieszkań w cenie wskazanej w reklamie.

Tymczasem, zgodnie z prawem, reklama, która polega na propozycji nabycia produktu po określonej cenie, bez ujawniania, że przedsiębiorca nie będzie mógł zrealizować zamówienia na oferowanych warunkach, jest uznawana za niezgodną z prawem nieuczciwą praktykę rynkową.

Sąd zgodził się ze stanowiskiem Prezes UOKiK. Wyrok Sądu Apelacyjnego w Warszawie jest prawomocny.

Źródło: uokik.gov.pl