Posłowie zaakceptowali rządowy pomysł ograniczeń w odliczaniu VAT od kupowanych aut z kratką oraz paliwa, które je napędza.
Jeśli zmiany poprze Senat i podpisze prezydent, to w latach 2011 – 2012 przedsiębiorcy będą mogli odliczać tylko 60 procent podatku VAT od kupionego na firmę auta. Odzyskają oni od fiskusa nie więcej niż 6 tys. złotych. Nie będzie też możliwe odliczanie podatku od paliwa zakupionego do tych samochodów.
Według portalu Money.pl każdy przedsiębiorca z autem straci rocznie około 1,7 tys. złotych na zakazie odliczania VAT od paliwa. Firmy, które będą kupowały nowe auta, wydadzą średnio o 8 tys. złotych więcej.
Serwis Money.pl zorganizował protest Nie dolewajcie VAT-u do baku! Może się pod nim podpisać każdy internauta, który sprzeciwia się zmianom. Zebrane głosy zostaną przekazane posłom, senatorom, kancelarii premiera, ministrowi finansów oraz prezydentowi.
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?
Masz inne pytanie do prawnika?
Komentarze
Lech 2015-12-11 15:53:01
Takie pomysły przeczą logice podatku VAT! Każda firma będąca płatnikiem VAT powinna mieć możliwość a nie przywilej odliczania VAT'u. Popieram PROTEST
przedsiębiorca 2013-12-19 21:33:36
W każdej usłudze, w każdym towarze płacimy Vat, więc my też powinniśmy mieć możliwość rozliczania go w kosztach. Czyste złodziejstwo. Rząd pisze ustawy pod siebie i okrada nas ze wszystkiego co możliwe. PROTEST JAK NAJBARDZIEJ!!!!!!!
ELEKTRO 2013-03-18 14:37:48
protest oczywiście. Prowadzę dzałalność jednoosobowa od każdej usługi odprowadzam VAT do U*S ,to dla czego od zakupu paliwa do samochodu którym ten VAT przywożę dla państwa nie mogę odliczyć Vat?
KLMarchitektura 2013-02-18 11:24:23
Protest jak najbardziej słuszny i ale to i tak nic nie da.
Prowadzę działalność na spółkę z bratem od 7 lat zajmujemy się handlem posiadamy dwa auta dostawcze bo takie są niezbędne w tej działalności odliczamy VAT od paliwa. Od 6msc prowadzę także jednoosobową działalność "biuro usług architektonicznych"i zakupiłem auto osobowe które jest mi niezbędne na dojazd do klienta budowy itp.I tu już VAT nieodliczę czy te działalności się czymś różnią pod względem podatkowym płacimy tak samo pracujemy tak samo a jednak kogoś się tu rąbie na grube pieniądze. POLSKA mam już dosyć ciągłej walki z własnym krajem.
ES-ka 2013-01-28 19:01:22
Zawsze popieram protesty "mądrze" uzasadnione, a ten jest właśnie taki. Odliczenie VAT od paliwa do wszystkich pojazdów używanych w firmach, które są podatnikiem VAT. Ja używam samochodu osobowego w biurze rachunkowym, a zastanawiam się nad zakupem TIR-a, bo wówczas będę odliczać VAT - na równych prawach z innymi podatnikami.
bakuś 2013-01-09 15:41:16
Kiedyś popierałem PO ale teraz popieram protest przeciwko PO
VeRcia 2013-01-03 22:00:33
Jak najbardziej popieram protest!Z roku na rok w naszym kraju zamiast dziać się lepiej jest coraz gorzej.Jak to możliwe?Możliwe,możliwe, bo mamy rząd który ma nas gdzieś i tylko patrzy skąd nam zabrać pieniądze i czy będzie mógł sobie nimi podetrzeć ....
Leszek Gieniec 2013-01-01 13:10:53
moja firma jest strikte firma usługową, pracownicy maja samochody sluzbowe, które słuzą do dojazdu do klienta. brak mozliwości VAT od paliwa to rozbój w biały dzień i naruszenie zasady działania podatku VAT. VAT jest podatkiem od wartosci dodanej. Cyzli fizycznie powinienem płacic od różnicy pomiedzy przychodem a kosztami, w tej sytuacji jednak jeżeli od kosztów nie mogę odliczyc podatku vat zawartego w tych kosztach a musze zapłacic od przychodów to jest niestety niezgodne z prawem i zasadą podatku VAT. Jeżeli ma tak byc sugeruję zmianę nazwy z VAT na podatek obrotowy ponieważ wszystko zmierza do tego aby to nie był podatek od wartości dodanej
Marcin 2012-12-16 13:00:56
Dopiero otworzyłem firmę i od samego początku rząd rzuca mi kłody pod nogi. Nie dosyc że jest bardzo ciężko coś samemu zrobic, to jeszcze to. Potem wszyscy się dziwią że tak wiele młodych osób wyjeżdża. Skoro nie da się w Polsce godnie życ, zarabiac bez machlojek to na co czekac?? Dawają do zrozumienia że należy kraśc, oszukiwac ikłamac,wtedy może człowiek do czegoś dojdzie, legalnie nie wykarmisz rodziny.
Grzegorz 2012-12-14 02:53:20
Zdecydowanie jest to nieuczciwy proceder. Zanim wprowadzono podatek VAT szeroko informowano społeczeństwo, że Ci którzy będą płatnikami podatku, będą również odliczać podatek od dokonywanych zakupów. I tak powinno być bez żadnych wyjątków. Wszystko byłoby proste bez zawiłych wykładni, interpretacji i UCZCIWE
Stary 2012-12-09 09:06:04
Popieram i chyba nawet niedouczonemu gimnazjaliście nie musz ę tłumaczyć dlaczego.
A rządzący niech zaczną myśleć jak nie tracić miliardy , zamiast okradać swoich wyborców.
Roman 2012-12-08 08:19:56
Oczywiście, że tak. Można pisać wiele uzasadnień, lecz jeżeli w cenie zakupu paliw mam VAT, w cenie sprzedaży lub nabywania usług, towarów itp mam VAT - to mam prawo także ten VAT odliczać.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?