Znikną szpecące reklamy. Wchodzi w życie nowe prawo
Ponadto ustawa krajobrazowa daje samorządom możliwość uchwalenia lokalnego kodeksu reklamowego, w którym określone zostaną zasady sytuowania m.in. nośników reklam.
Ustawa definiuje pojęcie reklamy, szyldu, krajobrazu, krajobrazu kulturowego, krajobrazu priorytetowego. Nakłada też m.in. obowiązek sporządzania przez samorząd wojewódzki audytu krajobrazowego. To w nim mają być definiowane obszary krajobrazów priorytetowych.
Zapisy ustawy pozwalają na wprowadzenie również bardziej restrykcyjnych przepisów dla parków krajobrazowych oraz obszarów chronionego krajobrazu. Sejmiki wojewódzkie będą mogły wyznaczać strefy ochrony krajobrazu w obrębie wyznaczonych w audycie krajobrazów priorytetowych, dla których konieczne jest zachowanie najwyższych walorów krajobrazowych tych obszarów - podaje GDOŚ
Ustawa reguluje również kwestie związane z sytuowaniem reklam. Samorządy gminne będą miały możliwość uchwalania zasad lokalizowania reklam na ich terytorium oraz pobierania opłat od reklam - podaje GDOŚ. Za nieprzestrzeganie ustalonych zasad nakładane będą kary finansowe.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?