Pytanie klienta:
Odpowiedź prawnika:
Podstawą jakichkolwiek rozważań powinna być ustawa o radiofonii i telewizji. To z tego aktu wynika zasada, zgodnie z którą rozpowszechnianie programów radiowych i telewizyjnych, z wyjątkiem programów publicznej radiofonii i telewizji, wymaga uzyskania koncesji (wydawanej przez Krajową Radę Radiową i Telewizyjną). Rozpowszechnianiem jest natomiast bezprzewodowa emisja programu do równoczesnego, powszechnego odbioru (system powszechnego odbioru) oraz wprowadzanie programu do sieci kablowej (system zbiorowego odbioru). Radio internetowe to rozgłośnia radiowa emitująca swój sygnał za pośrednictwem Internetu. Osoby zajmujące się taką działalnością korzystają zatem z pewnej luki w prawie, gdyż w praktyce przyjęte już jest, iż rozpowszechnianie programów radiowych poprzez internet nie podlega koncesjonowaniu. Rozstrzygające zatem nie jest czerpanie bądź nie korzyści finansowych, ale droga „nadawania”.