Umowa zlecenie - czynności księgowej
Pytanie:
"Firma zatrudnia na umowę zlecenie osobę, która w ramach tej umowy ma wykonywać czynności związane ze sprawami księgowymi. Będzie prowadzić KPiR, wystawiać faktury, korekty faktur, noty księgowe, druki KP i KW oraz szereg innych dokumentów, przyjmować korespondencje poleconą. Co powinien zawierać zakres wykonywanych czynności zleconych wpisany w jej umowę zlecenie, aby ta osoba mogła zgodnie z prawem wszystkim tym się zajmować, tym samym móc podpisywać w imieniu zleceniodawcy wszystkie te w/w dokumentny?"
Odpowiedź prawnika: Umowa zlecenie - czynności księgowej
Zakres umowy zlecenia zależy od woli stron i może on być określony ogólnie jako prowadzenie dokumentacji księgowej i podpisywanie wszelkich dokumentów księgowych albo może być określony szczegółowo ze wskazaniem wszystkich poszczególnych czynności i dokumentów. Wybór drugiej opcji jest o tyle ryzykowny, że strony mogą nie przewidzieć w momencie zawierania umowy wszystkich koniecznych czynności / dokumentów, które mogą się faktycznie pojawić. Oprócz umowy zlecenia konieczne może być też udzielenie pełnomocnictwa, zwłaszcza jeśli pełnomocnik miałby podpisywać jakiekolwiek dokumenty składane np. w urzędzie skarbowym.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?