Usługa hotelowa a koszty podatkowe
Pytanie:
"Prowadzę firmę budowlano-remontową, usługi wykonuję na terenie kraju, zatrudnionych pracowników często zakwaterowuję w hotelach, motelach bądź bursach. Czy muszę pilnować jakiegoś limitu, powyżej którego wydatek nie stanowi kosztu?"
Odpowiedź prawnika: Usługa hotelowa a koszty podatkowe
Zgodnie z art. 23 ust. 1 pkt 52 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, nie uważa się za koszty uzyskania przychodów wartości diet z tytułu podróży służbowych osób prowadzących działalność gospodarczą i osób z nimi współpracujących - w części przekraczającej wysokość diet przysługujących pracownikom, określoną w odrębnych przepisów wydanych przez właściwego ministra.
Żaden przepis natomiast nie limituje możliwości zaliczania do kosztów podatkowych wydatków na zakwaterowanie pracowników w hotelach, motelach bądź bursach w czasie podróży. Oczywiście trzeba mieć na uwadze treść art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, zgodnie z którym kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów. W przypadku jednak kosztów podróży służbowych pracowników na ogół nie ma problemu z wykazaniem celowości wydatku.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?