Wynagrodzenie za wadliwe dzieło
Pytanie:
Czy klient może nie zapłacić za źle, wg niego, wykonaną usługę, np. fryzjerską?
Masz inne pytanie do prawnika?
Odpowiedź prawnika: Wynagrodzenie za wadliwe dzieło
29.6.2004
Wykonanie usług fryzjerskich należy do umów tzw. rezultatu, w których strona zobowiązuje się do wykonania określonego dzieła (w tym przypadku jakieś fryzury). Jeżeli przyjmujący zamówienie wykona dzieło w sposób wadliwy, a wady nie dadzą się usunąć, klient może od umowy odstąpić (nie zapłacić wynagrodzenia), jeżeli wady są istotne. Gdy wady są nieistotne, klient może żądać obniżenia wynagrodzenia. Jednak ze względu na szczególny charakter usług fryzjerskich, należałoby wcześniej dokładnie i szczegółowo określić rodzaj wykonanych usług i określony rezultat. Ocena wadliwości wykonanych usług nie może opierać się wyłącznie na subiektywnym przekonaniu klienta, gdyż mogłoby to prowadzić do nadużyć. Musi być ono poparte obiektywnymi przesłankami (np. wykonanie usług sprzecznie z zasadami sztuki fryzjerskiej).
Potrzebujesz porady prawnej?
KOMENTARZE (0)
Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!