Zasady korzystania z kart kredytowych

Pytanie:

"Jestem klientem jednego z banków wydającego karty kredytowe. W regulaminie umowy korzystania z karty kredytowej, jest paragraf informujący iż: 'Bank przesyła wyciąg z dokonanych operacji i stanie rachunku kredytowego na adres wskazany przez użytkownika karty (klienta)'. Niestety bank ten przesyła te wyciągi na mój adres zameldowania, co powoduje, że niektóre z wyciągów do mnie nie dotarły, zaś prawie wszystkie zostały przez moja rodzinę otwarte i przeczytane. Powoduje to nie tylko kłopoty w domu, ale również łamie ustalenia dotyczące tajemnicy korespondencji i bankowej. Bank wysyła wszystkie inne listy na podany - inny - adres korespondencyjny. Czy jest możliwość zmuszenia banku do przesyłania korespondencji wszelakiej [listy i wyciągi] na adres korespondencyjny? Pracownik banku twierdzi, że nie, bo takie jest zalecenie dyrekcji."

Odpowiedź prawnika: Zasady korzystania z kart kredytowych

Jeżeli w regulaminie umowy korzystania z karty kredytowej jest postanowienie, że bank zobowiązuje się do przesyłania wyciągów z dokonanych operacji oraz informacji o stanie rachunku kredytowego na adres podany przez klienta, to jest związany postanowieniami tego regulaminu. W związku z tym powinien przesyłać wszelkie dane związane z umową na adres korespondencyjny wskazany w umowie przez klienta banku. Klient banku, jak i bank są zobowiązani do stosowania się do zawartej między sobą umowy i jakiekolwiek wewnętrzne zarządzenia banku nie powinny mieć wpływu na wykonywanie postanowień umowy.

Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika