Ceny muszą być na towarach i półkach
Nie wystarczy, że sklep naklei ceny na towary. Muszą być one także umieszczane na półkach
Tak orzekł Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w wyroku z 20 sierpnia 2008 r.(sygn. III SA/Wa 491/08).
Sprawa była wynikiem kontroli przeprowadzonej przez Inspekcję Handlową w jednym ze sklepów z butami. Stwierdzono wówczas, że firma umieszcza ceny jedynie na towarach. W sklepie nie ma wywieszek informujących o ich wysokości. Kontrolujący uznali takie postępowanie za nieprawidłowe.
(...)Oczywiście w niektórych sytuacjach przepisy przewidują ułatwienia dla sklepów. Wywieszki nie są konieczne np. przy sprzedaży wierzchnich wyrobów odzieżowych włókienniczych lub ze skóry i futer. Wystarczy oznaczenie poszczególnych sztuk (egzemplarzy) towarów wyraźnie napisaną lub nadrukowaną ceną, niebudzącą wątpliwości kupującego, jaka jest jej aktualna wysokość.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?