Czy sprzedawca może swobodnie ustalać warunki gwarancji dla konsumenta?
Klient, który kupuje sprzęt AGD lub RTV, powinien dokładnie przeczytać kartę gwarancyjną. Przepisy pozwalają bowiem serwisantom prawie dowolnie kształtować warunki udzielanych gwarancji jakości
(...)Sklep odmówił. Powołał się na warunki gwarancji, w których przewidziano, że złożenie reklamacji jest możliwe jedynie po dostarczeniu wadliwego towaru w oryginalnym opakowaniu, a to pan Sławomir wyrzucił.
(...)- W końcu kupiłem drugą taką samą kartę w tym sklepie i do jej oryginalnego etui włożyłem kartę uszkodzoną, a sprzedawca wymienił mi ją na nową, już sprawną - opowiada pan Sławomir.Rzeczpospolita 14.09.2006 r.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?