Czym jest cobranding?
Jak zwiększyć swoje zyski ze sprzedaży? Jak poprawić pozycję na rynku? Dobrym pomysłem jest tzw. cobranding.
Polegającą na łączeniu marek promocję produktów od lat z powodzeniem stosuje się za granicą. Na polskim rynku jej prekursorami byli w latach 90. producenci kart płatniczych Mastercard i Visa. Rozpoczęte wówczas przez nich kampanie nastawiały się na szukanie właściwych partnerów lokalnych (w tym przypadku banków, o odpowiedniej renomie i z rozbudowaną siecią sprzedaży) oraz na ich klientów.
(...)Zanim jednak firmy, także te średniej wielkości, zdecydują się na współpracę reklamową z innymi, najpierw powinny przeprowadzić badania sondażowe i ocenić, czy połączenie akurat tych, a nie innych brandów może przynieść pożądane efekty.
— My doszliśmy do wniosku, że nasze najnowsze notebooki — przede wszystkim ich kształt i szybkość działania — idą w parze z idealną stylistyką i szybkością samochodów Lamborghini — zdradza Grzegorz Albrecht.
Puls Biznesu 20.09.2006 r.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?