Dziecko niepełnosprawne bez możliwości kształcenia indywidualnego

Obowiązujące przepisy nie przewidują sytuacji, w której niepełnosprawne dziecko część nauki będzie pobierać w szkole, a część w domu.

Zastosowania takiego trybu nauczania domagała się dla swojego dziecka Elżbieta P. Argumentowała, że jej dziewięcioletni syn z powodu upośledzenia umysłowego w stopniu umiarkowanym ma problemy z porozumiewaniem się, nie kontroluje potrzeb fizjologicznych, nie mówi i w związku z tym wymaga stałej opieki. Proponowała, aby syn chodził do szkoły na niektóre zajęcia (np. muzykę, wychowanie fizyczne i plastyczne). Inne zaś, które wymagają większego zaangażowania intelektualnego, odbywałby w domu, w trybie nauczania indywidualnego. Zespół orzekający Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Lubartowie uznał, że dziecko kwalifikuje się do kształcenia specjalnego i zasugerował, aby do ukończenia dziesięciu lat uczęszczało do przedszkola. Odmówił jednocześnie zakwalifikowania go do nauczania indywidualnego.

Porady prawne

Rzeczpospolita 20.05.2005 r.


Zespół
e-prawnik.pl

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

    Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika