Firmy próbują naciągnąć klientów. Zobacz jak
Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów opublikował raport na temat legalności i rzetelności przedsiębiorców.
W 43 placówkach (czyli u 12,7 proc. skontrolowanych) inspektorzy stwierdzili brak cennika wywieszonego w widocznym miejscu – informuje Gazeta Prawna. Najczęściej zdarzało się to w zakładach fryzjerskich (6 przypadków), szewskich i motoryzacyjnych (po 5 przypadków).
– Brak cenników i wywieszek cenowych przy wyrobach oferowanych do sprzedaży utrudnia klientom dokonanie właściwego wyboru produktów – cytuje dziennik Małgorzatę Cieloch, rzecznika prasowego UOKiK.
Gazeta przypomina, że zgodnie z art 137 par. 1 kodeksu wykroczeń za nieujawnienie cen przedsiębiorcy grozi nagana lub 1,5 tys. zł grzywny.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?