Firmy próbują naciągnąć klientów. Zobacz jak

Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów opublikował raport na temat legalności i rzetelności przedsiębiorców.

W 43 placówkach (czyli u 12,7 proc. skontrolowanych) inspektorzy stwierdzili brak cennika wywieszonego w widocznym miejscu – informuje Gazeta Prawna. Najczęściej zdarzało się to w zakładach fryzjerskich (6 przypadków), szewskich i motoryzacyjnych (po 5 przypadków).

Brak cenników i wywieszek cenowych przy wyrobach oferowanych do sprzedaży utrudnia klientom dokonanie właściwego wyboru produktów – cytuje dziennik Małgorzatę Cieloch, rzecznika prasowego UOKiK.

Gazeta przypomina, że zgodnie z art 137 par. 1 kodeksu wykroczeń za nieujawnienie cen przedsiębiorcy grozi nagana lub 1,5 tys. zł grzywny.

Porady prawne

Zespół
e-prawnik.pl

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

  • Mario:) 2013-08-11 09:20:46

    podobnie dziła Netia S.A. przedstawiciele operatora próbują naciągnąć potencjalnych abonentów na zawarcie umowy wprowadzając ich w błąd... zeby tylko uzyskać prowizje od nowo zawartej umowy... stosują przy tym wzorce umowne ustalone z góry w ktrych i tak nic nie ma napisane to co najważniejsze.. a które odsyłają do cenników usług i regulaminów... oczywiście z klauzulką ze zapoznaliśmy sie z tymi jakżesz obszernymi dokumentami;) jedyna droga prawna zeby przyporwadzić do porządku operatora to uchylenie sie od skutków pranwnych umowy zawartej pod wpływem błedu spowodowanego przez działania przedstawiciela operatora;)

  • sq5lwv 2013-08-02 13:24:03

    Kontrolowano tylko firmy typu zakładów fryzjerskich, szewskich, motoryzacyjnych? Nie kontrolowano np. TPSA? Nie pod kątem cenników, ale pod kątem UCZCIWOŚCI oferowanych usług. Korzystam z Neostrady kupionej TPSA. Przed trzema miesiącami zadzwonił mój telefon komórkowy. Młoda pani (sądząc po brzmieniu głosu) zaproponowała mi skorzystanie z "nowo oferowanej usługi telefonii bez abonamentu". Co się okazało: po podpisaniu umowy dostarczonej przez kuriera (oni nigdy nie mają czasu czekać, więc nie przeczytałem przed podpisaniem), a po otrzymaniu pierwszej faktury, zbaraniałem. Muszę zapłacić abonament za telefon i abonament za Neostradę. Zadzwoniłem na błękitną linię, gdzie operator poinformował mnie, że TAKIEJ USŁUGI NIE MA W TPSA. W następnych miesiącach odbierałem podobne telefony z taką samą propozycją. Gdy po wysłuchaniu wyraziłem swoje zdanie na temat oszukaństwa renomowanej przecież firmy, natychmiast połączenie było przerwane. Niech się UOKiK weźmie za tego typu naciągaczy. W razie czego dysponuję numerem telefonu, z którego dzwoniono do mnie z TPSA.


Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika