Jak oddelegować pracownika do innego kraju UE?

Polskie firmy coraz częściej świadczą usługi na rzecz zagranicznych kontrahentów i coraz częściej podejmują decyzję o oddelegowaniu swoich pracowników do pracy za granicę. Delegowanie przez firmę pracowników do wykonania usługi w innym kraju UE w ramach świadczenia usług reguluje dyrektywa Rady i Parlamentu Europejskiego 96/71/WE z 16 grudnia 1996 r. w sprawie delegowania pracowników w ramach swobody świadczenia usług. Firmy mogą delegować pracowników do innych krajów unijnych zgodnie z warunkami w niej określonymi, a delegacja taka będzie traktowana jako wykonanie swobody przepływu usług.

Rzeczpospolita 29.01.2009 r.

Porady prawne

Zespół
e-prawnik.pl

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

    Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika