Osoby korzystające z pośrednictwa takich platform handlowych nie mają dostatecznej wiedzy o możliwościach ochrony wynikających z tzw. prawa konsumenckiego. Przyczyną takiego stanu rzeczy mogą być też wątpliwości, czy i w jakim zakresie wspomniane przepisy należy stosować. Przepisy o ochronie konsumenta stanowią duże pole dla rozważań prawnych, dlatego zwracam uwagę jedynie na niektóre zagadnienia.
Jak rozróżnić konsumenta od przedsiębiorcy?
Powiązane artykuły
Gwarancja a rękojmia - różnice i prawa konsumenta w 2025 roku
Poznaj różnice między gwarancją a rękojmią. Aktualne przepisy od 2023 roku - niezgodność towaru z umową, terminy, uprawnienia konsumenta i praktyczne porady.
Reklamacja obuwia 2025 - Jak skutecznie reklamować buty?
Kompleksowy przewodnik po reklamacji obuwia w 2025 roku. Nowe przepisy, zasady niezgodności towaru z umową, terminy i uprawnienia konsumenta. Dowiedz się jak skutecznie reklamować wadliwe buty.
Umowa o dzieło 2025 - na czym polega i jak zawrzeć?
Kompleksowy przewodnik po umowie o dzieło w 2025 roku. Dowiedz się o nowych zmianach, ozusowaniu, różnicach wobec umowy zlecenie i jak prawidłowo zawrzeć umowę o dzieło.
Składka zdrowotna przedsiębiorców 2025 - nowe zasady i kwoty
Wszystko o składce zdrowotnej dla przedsiębiorców w 2025 roku. Nowe kwoty, obniżona podstawa wymiaru, zmiany dla wszystkich form opodatkowania. Sprawdź aktualne przepisy.
Podatek liniowy dla przedsiębiorców 2025 - Kompletny przewodnik
Podatek liniowy 19% w 2025 roku - jak wybrać, kto może skorzystać, jakie są zasady i zmiany. Przewodnik dla przedsiębiorców z przykładami i porównaniami.
Gwarancja a rękojmia
Reklamację możemy złożyć zarówno z tytułu rękojmi (odpowiedzialność sprzedawcy), jak i z tytułu gwarancji (odpowiedzialność gwaranta). Są to dwie możliwe podstawy prawne do dochodzenia (...)
Zaliczka czy zadatek? Jaką funkcję spełnia zaliczka
Zaliczka a zadatek - poznaj kluczowe różnice prawne w 2025. Kiedy stosować zadatek, a kiedy zaliczkę? Praktyczne przykłady i aktualne przepisy Kodeksu cywilnego.
Zasada rozstrzygania wątpliwości faktycznych na korzyść przedsiębiorcy
Zgodnie z nią, jeżeli przedmiotem postępowania przed organem jest nałożenie na przedsiębiorcę obowiązku bądź ograniczenie lub odebranie uprawnienia, a w tym zakresie pozostają niedające się (...)
Co grozi za pomawianie przedsiębiorstwa?
Kto rozpowszechnia nieprawdziwe lub wprowadzające w błąd wiadomości o przedsiębiorstwie, w szczególności o osobach kierujących przedsiębiorstwem, wytwarzanych towarach, świadczonych usługach (...)
Formy reglamentacji działalności gospodarczej
Prawo przedsiębiorców porządkuje katalog form reglamentacji działalności gospodarczej. W Prawie przedsiębiorców do niezbędnego minimum ograniczone zostały przepisy ogólne (...)