Jak wprowadzić środki trwałe do firmy?
Z założeniem najmniejszej nawet firmy i rozpoczęciem działalności gospodarczej wiąże się poniesienie wielu wydatków. Trzeba przecież firmę zarejestrować, najczęściej wynająć lub zaadaptować lokal na działalność, a następnie go wyposażyć. Koszty rosną z dnia na dzień, więc w tej sytuacji naturalne jest poszukiwanie oszczędności. Zamiast kupować nowe sprzęty staramy się wykorzystać te, które dotychczas służyły nam do celów prywatnych. Jednym z pierwszych urządzeń, które najczęściej ma szansę "awansować" z prywatnego na służbowe jest komputer. Ale jak "przeobrazić" go w firmowy, aby pozostać w zgodzie z przepisami prawa i nie narazić się fiskusowi?
Wielu z nas kupując w sklepach jako osoby prywatne różne towary (w tym także np. komputer), z racji braku obowiązku przechowywania dowodów ich zakupu takich jak paragony czy faktury, nie przywiązuje wagi do ich posiadania. I tu pojawiają się pierwsze wątpliwości: co zatem należy zrobić, gdy dowodu zakupu nie ma, a komputer chcemy wprowadzić do ewidencji środków trwałych?
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?