Jedna gazetka reklamowa-dwie stawki podatku

Jeżeli przy towarach umieszczonych w gazetce wydawanej przez sklep wymienieni są ich producenci, to w grę wchodzi sprzedaż usługi reklamowej, którą trzeba opodatkować

(...)W tym celu podzieliła gazetkę na moduły i od tej części, w której wskazani byli producenci towarów, naliczyła podatek od sprzedaży usług.

(...)Dodał, że organy skarbowe były zobowiązane podzielić broszurkę na poszczególne moduły. Jedne z nich należało, z punktu widzenia VAT, potraktować jak wydanie towaru na potrzeby reklamy, a drugie jak sprzedaż usług reklamowych, wynikających z umów o ich świadczenie. Sąd podkreślił, że organy powinny wyłączyć z podstawy opodatkowania elementy gazetki opatrzone informacją o ich producencie. Skoro tego nie zrobiły, to WSA słusznie uchylił ich decyzję.

Rzeczpospolita 28.09.2006 r.