Kosztowna metoda ochrony dzieci

Posłowie chcą narzucić firmom medialnym obowiązek znakowania swoich produktów sprzedawanych w Polsce. Będzie to je kosztowało co najmniej kilkaset milionów złotych.

(...) Projekt ustawy nakłada m.in. na stacje telewizyjne, radiowe, nadawców internetowych, wydawców prasy, firmy reklamy zewnętrznej, producentów gier komputerowych oraz dystrybutorów filmów obowiązek klasyfikacji swoich produktów. Każdy produkt ma być oznakowany, dzięki czemu dowiemy się, dla osób w jakim wieku jest on dostępny.

(...) Właśnie element uznaniowości i brak obiektywnych kryteriów klasyfikacji wiekowej budzą najwięcej kontrowersji. Nie do końca też wiadomo, kogo obejmie nowa ustawa.

(...) - Zdajemy sobie sprawę z technicznych trudności, jakie niesie realizacja ustawy - mówi Tadeusz Cymański. - Pomysłów na ich rozwiązanie jeszcze nie ma - dodaje.

Rzeczpospolita 2.11.2006 r.