Koszty podatkowe Twoich reklam
Zbliżający się koniec roku jest okresem, w którym firmy szczególnie dużo wydają na reklamę. Więcej osób ogląda telewizję, w sklepach przybywa klientów, a w zakładach pracy wydawane są paczki świąteczne. Niestety, zwykle przy ustalaniu budżetu na te cele pomija się skutki podatkowe, a mogą być one dla firmy nieprzyjemnym zaskoczeniem.
To, że wydatki na reprezentację i reklamę wiążą się z podatkami, wydaje się oczywiste. W praktyce przedsiębiorstwa analizują jednak tylko rzeczywiste wydatki, np. na wydrukowanie ulotek czy produkcję rozdawanych kalendarzy, szklanek, batonów itd. Pomijają natomiast związany z nimi VAT, CIT i PIT. Co więcej, tylko niewielu skorzystało dotychczas z ostatnich zmian w podatkach, które w tym zakresie są raczej korzystne.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?