Nagość w reklamie może być etyczna
Kodeksu etyki reklamy nie narusza półnaga modelka reklamująca w spocie telewizyjnym bieliznę.
Uznała tak Komisja Etyki Reklamy, która rozpatrywała skargi na spot promujący bieliznę firmy Intimissimi.
– W reklamie podkreśla się to, że tylko duże piersi są elementem kobiecym. Przez to młodym dziewczynkom oglądającym tego typu reklamy wpaja się właśnie takie wartości. Co oznacza, że jeśli się nie ma piersi, nie jest się kobiecą i atrakcyjną. Reklama obraża mnie, jak i moje koleżanki. Narusza dobro moralne i prowokuje – cytuje Gazeta Prawna jedną ze skarżących.
Według skarżących reklama biustonosza narusza moralne zasady, bowiem pokazuje roznegliżowaną modelkę w pozach erotycznych.
Komisja Etyki Reklamy nie podzieliła tych argumentów i uznała, że reklama wspomnianych produktów nie narusza norm kodeksu etyki reklamy.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?