Naruszane interesy konsumenta w szkole językowej

Dwie trzecie szkół językowych rażąco narusza interesy konsumentów - wynika z raportu Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Urząd wziął pod lupę umowy 287 szkół językowych z całego kraju. Aż 179 stosowało w nich klauzule niekorzystne dla klientów. Wczoraj UOKiK przedstawił dziennikarzom raport.

Szkoły zastrzegały sobie m.in. zmianę warunków kursu (ceny, terminu zajęć) i utratę wszystkich wniesionych opłat w razie rezygnacji z umowy. Tak przewidywało 73 proc. analizowanych umów. Szkoły językowe najczęściej każą sobie płacić z góry. - Mają prawo potrącić koszty poniesione na organizację kursu, ale nie mogą żądać 100 proc. ceny za rezygnację z nauki. To rażąco wygórowana kara. Podobnie jak wysokość odsetek za spóźnianie się z opłatą - 1 proc. dziennie to w skali roku 365 proc., odsetki przekraczają więc kilkakrotnie cenę samego kursu - podkreśla Urząd.

Rzeczpospolita 26.04.2005 r.