Nie będzie etykiet o szkodliwości alkoholu
Połączone sejmowe komisje Zdrowia oraz Kultury i Środków Przekazu uznały, że projekt zakładający umieszczanie na opakowaniach alkoholu informacji o jego szkodliwości powinien trafić do kosza – czytamy na łamach Rzeczpospolitej.
Według dokumentu, opracowanego przez posłów Prawa i Sprawiedliwości, ostrzeżenia miały obejmować 15 proc. etykiety. W odrzuconym projekcie był również zapis, zgodnie z którym reklamy piwa miały pojawić się w telewizji nie wcześniej niż o godz. 23. Teraz można je emitować od godz. 20.
– Od początku zwracaliśmy uwagę, że projekt jest absurdalny. Etykieta ma być źródłem informacji na temat produktu, a nie prowadzenia kampanii edukacyjnych – mówi Rzeczpospolitej Leszek Wiwała, prezes Polskiego Przemysłu Spirytusowego.
Odrzucenie projektu oznacza, że branża alkoholowa uniknęła dodatkowych wydatków sięgających 1 mld zł – tyle miały wynieść koszty wprowadzenia ostrzeżeń o szkodliwości alkoholu.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?