Rzecznik Praw Dziecka ostrzega przed kierowaną do młodzieży billboardową akcją "Jesteś sobą? Masz 10 przykazań i 12 praw, prowadzoną pod patronatem Magdaleny Środy, pełnomocnik rządu ds. równego statusu kobiet i mężczyzn. Zdaniem RPD, akcja ingeruje w sferę wolności rodziców i ich dzieci oraz praw rodziny, promując swobodę zachowań seksualnych w oderwaniu od norm etycznych.
Kampania "Jesteś sobą? Masz 10 przykazań i 12 praw jest prowadzona przy wykorzystaniu wielkoformatowych plakatów, na których zamieszczono wizerunek dwojga nastolatków oraz listę ich rzekomych praw, spośród których wyróżniono te odnoszące się do sfery seksualnej człowieka, m.in. "prawo do informacji i edukacji seksualnej, "prawo do decydowania, czy i kiedy mieć dzieci, "prawo do planowania życia. Obok pełnomocnik rządu ds. równego statusu kobiet i mężczyzn akcję firmują m.in. producent prezerwatyw oraz proaborcyjna Międzynarodowa Federacja Planowanego Rodzicielstwa.