Nieuczciwa konkurencja na rynku medycznym?

Wedle uchwały Izby Lekarskiej z 198r. możliwe jest podawanie do publicznej wiadomości informacji o udzielaniu świadczeń zdrowotnych zawierającej ściśle określone dane. Uchwała ta wskazuje także sposoby, w jakie można powiadamiać klientów o prowadzonej praktyce lekarskiej. Agresywne metody zdobywania pacjentów są zdaniem Izby sprzeczne z misją wykonywania zawodu lekarza.

O stanowisku Naczelnej Izby Lekarskiej odnośnie możliwości reklamowania małych gabinetów czytamy w dzisiejszym wydaniu „Dziennika Gazety prawnej”. NIL chce zabronić dużym prywatnym lecznicom umieszczania ogłoszeń na billboardach. Nie podlegają one jurysdykcji Izby Lekarskiej. Z kolei wielkie, prywatne zakłady opieki zdrowotnej chcą rozszerzenia możliwości reklamowania usług medycznych.

Porady prawne

O sprawie został powiadomiony także UOKiK- rozmówcy „Dziennika Gazety prawnej” twierdzą, ze wszystkie podmioty na rynku winny mieć możliwość konkurowania na takich samych zasadach. Izba Lekarska tymczasem przewiduje bardzo ograniczone możliwości reklamowania się małych gabinetów. Nawet jednak, gdyby zezwolić osobom prowadzącym praktykę lekarską na ustawianie większych reklam, nie miałyby one wystarczających środków finansowych, co nie wyrównałoby szans podmiotów na rynku medycznym.


Zespół
e-prawnik.pl

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

    Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika