Początkowo miały obowiązywać od lutego. Rząd przesunął je jednak na styczeń 2013 roku. Może się jednak okazać, że i tego terminu nie uda się dotrzymać.
– Szanse, by zdążyć ze zmianami w systemach obsługujących wojewódzkie ośrodki ruchu drogowego (WORD) do stycznia 2013 r. i zapewnić ich jednolitość, są nikłe – przyznaje w rozmowie z Gazetą Prawną urzędnik resortu transportu.
Według dziennika WORD będą miały do wyboru prawdopodobnie trzy oprogramowania. Może się tutaj pojawić poważny problem z zapewnieniem obowiązkowej jednolitości systemów.
– WORD już teraz powinny określić minimalne wymagania systemu, wspólne dla nich wszystkich. Starostwa powiatowe muszą wdrożyć rozwiązania dotyczące m.in. karty kierowcy, ośrodki szkoleniowe muszą rozpocząć szkolenia według nowych przepisów, a zaawansowanie prac nad dostosowaniem CEPiK do nowych przepisów o kierujących pojazdami pozostawia wiele do życzenia – tłumaczy Gazecie Prawnej urzędnik.
- By zdążyć, wszystkie te elementy musiałyby być dopięte do października tego roku. A szanse na to są nikłe – przyznaje w rozmowie z gazetą pracownik resortu transportu.