Obowiązek prowadzenia akt pracowniczych

Uwaga "małe" zakłady pracy! Obowiązek prowadzenia teczek pracowniczych spoczywa na każdym pracodawcy. Akta osobowe są nieodłącznym atrybutem zawartego stosunku pracy, niezależnie od tego czy zatrudniający jest pracodawcą tysiąca, czy tylko jednego pracownika. Prowadzenie dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych pracowników należy do jego podstawowych obowiązków (art. 94 pkt 9a K.p.).

Gazeta Podatkowa 29.12.2005 r.

Porady prawne

Zespół
e-prawnik.pl

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

    Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika