Odcięty internet dopiero po wezwaniu do uregulowania zaległości

Dostawca Internetu, którego klient zwleka z płaceniem rachunków, może odciąć mu dostęp do sieci, ale dopiero po wezwaniu go do uregulowania zaległości. Przerwanie świadczenia usług bez uprzedzenia to złamanie prawa.

Tak wynika z ostatniego wyroku Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Pozew do sądu przeciwko firmie Into-Net z Gorlic wniosła krakowska delegatura Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Gorlicka firma w swoim wzorcu umowy z klientami zastrzegała, że w wypadku jakichkolwiek roszczeń klienta (niezależnie od ich przedmiotu) jej odpowiedzialność finansowa będzie ograniczona do maksymalnej wysokości niewykorzystanego abonamentu. Prawnicy urzędu w pozwie przeciwko firmie argumentowali, że nie można wyłączać lub istotnie ograniczać odpowiedzialności wobec klienta, jeśli firma w ogóle nie wykonała swoich zobowiązań wobec niego albo wykonała je nienależycie.

Rzeczpospolita 03.08.2005 r.