Opóźnienie samolotu z powodu awarii. Należy się odszkodowanie?
Linie lotnicze unikną wypłaty rekompensaty udowadniając, że opóźnienie jest wynikiem okoliczności nadzwyczajnych i niezależnych od przewoźnika, których nie można było uniknąć i wyeliminować.
Awaria silnika samolotu, mimo prawidłowego serwisowania maszyny, nie jest taką okolicznością nadzwyczajną. Pasażerowi należy się zatem rekompensata za czekanie - orzekł wczoraj Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie.
Sprawa dotyczyła pasażera linii Ryanair - przypomina dzisiejsza Gazeta Prawna. Przed startem zauważono ogień w silniku i lot opóźnił się o osiem godzin. Pasażer zażądał się od linii lotniczych 250 euro odszkodowania. Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego nakazał jego wypłatę oraz nałożył na Ryanair karę w wysokości 1 tys. zł. Przewoźnik domagał się jednak uchylenia niekorzystnej decyzji.
Sprawa trafiła przed sąd, który uznał, że decyzja prezesa ULC jest prawidłowa. Wyrok w tej sprawie nie jest prawomocny, przewoźnik zapowiada jego zaskarżenie.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?