Posługiwanie się logo konkurenta w reklamie jest pod pewnymi warunkami dopuszczalne

Trybunał uznał, że uprawniony do zarejestrowanego znaku nie może zakazać jego używania przez osobę trzecią w reklamie porównawczej. Chodzi o oznaczenie identyczne z jego znakiem towarowym. Muszą być jednak spełnione warunki określone w art. 3a ust. 1 dyrektywy 84/450/EWG. Reklama porównawcza nie może wprowadzać w błąd (na przykład sugerować, że pomiędzy rzeczywistymi konkurentami istnieją powiązania gospodarcze), dyskredytować ani oczerniać znaków towarowych konkurenta, wykorzystywać w sposób bezprawny reputacji związanej z konkurencyjnym znakiem.

Porady prawne

Rzeczpospolita, 1.07.2008 r.


Zespół
e-prawnik.pl

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

    Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika