Posługiwanie się logo konkurenta w reklamie jest pod pewnymi warunkami dopuszczalne
Trybunał uznał, że uprawniony do zarejestrowanego znaku nie może zakazać jego używania przez osobę trzecią w reklamie porównawczej. Chodzi o oznaczenie identyczne z jego znakiem towarowym. Muszą być jednak spełnione warunki określone w art. 3a ust. 1 dyrektywy 84/450/EWG. Reklama porównawcza nie może wprowadzać w błąd (na przykład sugerować, że pomiędzy rzeczywistymi konkurentami istnieją powiązania gospodarcze), dyskredytować ani oczerniać znaków towarowych konkurenta, wykorzystywać w sposób bezprawny reputacji związanej z konkurencyjnym znakiem.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?