Problemy z elektronicznymi protokołami

„Gazeta Prawna” przypomina, że od 1 lipca br. z sądów miały zniknąć papierowe protokoły rozpraw i posiedzeń. Wciąż jednak nie ma przepisów wykonawczych, które określiłyby kwestie techniczne oraz zmiany w regulaminie urzędowania sądów powszechnych.

Sędziowie sprzeciwiają się wprowadzeniu zmian. Tłumaczą to tym, że elektroniczne protokoły wydłużą czas potrzebny na zapoznanie się sędziów z przebiegiem rozprawy, co w szczególności odczują sędziowie zastępujący kogoś ze składu orzekającego lub sąd odwoławczy. Ponadto wadą rozwiązań są także duże koszty związane z wdrożeniem nowego systemu do porządku prawnego. Zdaniem przedstawicieli ze Stowarzyszenia Sędziów Polskich Iustitia urzędnicy Ministerstwa Sprawiedliwości nie oszacowali kosztów wiążących się z zakupem serwerów, na których będą przechowywane dane z sali sądowej.

Porady prawne

Mimo planowanych zmian z sądów nie znikną protokolanci. Do ich obowiązków należeć będzie obsługa sprzętu oraz sporządzanie papierowych protokołów, które wyjątkowo będą się jeszcze pojawiać w sądach.


Zespół
e-prawnik.pl

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

    Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika