Reklama a niezgodność towaru z umową
Przesadzony opis cech produktu w reklamie może wpłynąć na decyzję klientów o jego zakupie, zwłaszcza gdy nie da się sprawdzić sprzętu w sklepie.
Jest to więc reklama wprowadzająca w błąd. Tak wynika ze sprawy Tesco Polska, którą rozpatrywał Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Dotyczyła ona ulotki reklamowej z 2006 r. kamery JVC. Klienci mogli przeczytać, że ma ona kolorowy wizjer, tymczasem był on czarno-biały. Ponadto w krakowskim sklepie sieci - jak ustalił Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów - niemożliwe było zapoznanie się z instrukcją i sprawdzenie pracy kamery przed zakupem.
(...)Konrad Gruner z UOKiK radzi klientom, którzy kupili kamery w pechowej promocji w Tesco, aby w pierwszej kolejności złożyli reklamację.
- Jeśli bowiem sklep zapewniał, że wizjer jest kolorowy, a było inaczej, to doszło do niezgodności towaru z umową - podkreśla Gruner.
Rzeczpospolita 15.01.2008 r.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?