Reklamy nie przerwą filmów dla dzieci
Do ustawy o radiofonii i telewizji trafi definicja audycji dla dzieci. Ma to zapobiec przerywaniu reklamami programów dla najmłodszych – informuje Rzeczpospolita.
Audycja dla dzieci została zdefiniowana w nowelizacji ustawy jako taka, która ze względu na czas nadania i zawartość programową jest skierowana głównie do odbiorców w wieku do 12 lat.
- Obejmie więc ona także filmy np. rysunkowe – tłumaczy Rzeczpospolitej Małgorzata Zielińska, prawnik w kancelarii Furtek Komosa Aleksandrowicz.
Obecnie w ustawie nie ma definicji audycji dla dzieci. Nadawcy telewizyjni przerywają więc programy dla najmłodszych tłumacząc, że są to filmy fabularne.
Zakaz przerywania programów dla dzieci komunikatami reklamowymi wynika z art. 16a ust. 6 pkt 4 ustawy o radiofonii i telewizji.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?