Różne terminy dla reklamacji
Zasady reklamacji towarów, usług telekomunikacyjnych i pocztowych różnią się między sobą.
Inne są terminy ich wniesienia oraz okres, w jakim powinny być załatwione.
Od 1 stycznia 2003 r. reklamujemy towar, który jest niezgodny z umową (przedtem korzystaliśmy z rękojmi), gdy: nie ma zapewnionych przez sprzedawcę właściwości; nie spełnia także zapewnień z reklamy, niezależnie kto go zachwala, producent, sprzedawca czy importer; towar jest jest niekompletny, np. brakuje wymaganej informacji na opakowaniu, brakuje etykiet lub oznaczeń co do sposobu użytkowania; gdy nie ma niezbędnej instrukcji obsługi.
Rzeczpospolita 04.04.2005 r.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?