Sprzedawca musi odpowiedzieć na reklamację

Sklep, nawet gdy uważa, że pretensje konsumenta są całkowicie niezasadne, nie może ich ignorować. Grożą za to poważne konsekwencje. Sprzedawca powinien odpowiedzieć na reklamację złożoną na podstawie przepisów o sprzedaży konsumenckiej. Dlaczego? Bo istnieje domniemanie, że milcząc, uznaje je za uzasadnione. Tak wynika z art. 8 ust. 1 i 3 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej (DzU z 2002 r. nr 141, poz. 1176 ze zm.).

Rzeczpospolita 16.04.2009 r.

Porady prawne

Zespół
e-prawnik.pl

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

  • daga 2012-02-22 14:17:00

    kupiłam obuwie zimowe w październiku 2009roku za 310 zł. Po 4 miesiącach użytkowania okazało się że w lewym bucie ocieplenie jest podarte, a skóra jaet obdarta i buty wyglądają jakby miał 3 lata anie kilka miesięcy.Proszę mi powiedzieć czy mogę zareklamować te obuwie, paragon z nazwą producenta oraz pudełko na buty posiadam.


Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika