Korespondencję odebraną przez osobę dysponującą firmową pieczątką uważa się za doręczoną prawidłowo. Niekiedy może się to skończyć nawet upadkiem przedsiębiorstwa
(...)- Pismo urzędowe nie może być doręczane osobie przypadkowo spotkanej w firmie. Nie po to przedsiębiorca wyznacza osoby uprawnione do odbioru służbowej korespondencji i wpisuje tę informację do rejestru handlowego, żeby organy skarbowe i poczta ten fakt ignorowały. Normalnym postępowaniem byłoby pozostawienie awiza w skrzynce na listy - argumentowała adwokat Teresa Sławińska, pełnomocnik podatnika przed NSA.
Sąd nie zgodził się jednak z jej argumentami i kasację oddalił. Orzekł, że skoro księgowa odebrała pismo, potwierdzając to pieczątką i czytelnym podpisem, można było domniemywać, iż jest do tego uprawniona. Doręczający zaś nie musi znać osób uprawnionych do odbierania korespondencji ani sprawdzać zakresu ich obowiązków.
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?
Masz inne pytanie do prawnika?
Komentarze
Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?