W jakim terminie należy odebrać pismo z sądu administracyjnego?
Tydzień na odbiór pisma z sądu administracyjnego, np. w sprawie podatkowej, to za mało. Poczta musi powiadomić nas o nim powtórnie.
(...)Trybunał uznał te racje. Jego zdaniem siedmiodniowy termin odbioru przesyłki, i to bez obowiązku powtórzenia zawiadomienia, stwarza ryzyko, że bez winy adresata pismo z sądu do niego nie dotrze. Nie do przyjęcia jest również - uważa TK - obarczenie wyłącznie zainteresowanego negatywnymi skutkami domniemanego doręczenia pisma. Trybunał powtórzył więc, że jest to regulacja naruszająca zasady sprawiedliwej procedury sądowej i że awizowanie przesyłki należy ponawiać. Tylko w ten sposób można ograniczyć ryzyko pozbawienia adresata istotnej dla niego informacji.
Rzeczpospolita 1.03.2006 r.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?