Więcej informacji na produkcie

Dziś wchodzi w życie ustawa o zmianie ustawy o warunkach zdrowotnych żywności i żywienia. Nakłada ona na producentów zywności szersze obowiazki informacyjne, które nie moga jednocześnie wprowadzać w błąd konsumentów.
Zgodnie z ptzyjętą nowelizacją, opakowania jednostkowe środków spożywczych przeznaczonych bezpośrednio dla konsumenta oraz dla zakładów żywienia zbiorowego powinny zawierać:

  • informacje dotyczące wartości odżywczej w odniesieniu do środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego. W przypadku środków spożywczych powszechnie spożywanych, informacje te powinny być umieszczane, jeżeli oświadczenie żywieniowe jest zamieszczane na opakowaniu środka spożywczego lub jest stosowane w prezentacji lub reklamie tego środka,
  • inne informacje, jeżeli ich podanie jest istotne ze względu na ochronę zdrowia lub życia człowieka.

Informacje te nie mogą jednak:

  1. wprowadzać konsumenta w błąd tekstem lub znakiem graficznym,
  2. przypisywać środkowi spożywczemu:
    • działania lub właściwości, których nie posiada, oraz
    • właściwości zapobiegania chorobom lub ich leczenia albo odwoływać się do takich właściwości.

Ponadto, na etykietach nowej żywności składającej się z organizmów genetycznie zmodyfikowanych, zawierającej białka lub DNA z tych organizmów, oraz w towarzyszących jej dokumentach należy umieszczać informację: "ten produkt zawiera organizmy genetycznie zmodyfikowane".

Nowelizacja zmieniła także zakres przedmiotowy ustawy. Otóż od dziś, za żywnośc uważa się także gumy do żucia, napoje oraz wody. Z zakresu tego wyłączono natomiast tytoń, środki odurzające i używki.

Michał Włodarczyk - Radca Prawny

Zajmuje się sprawami osób fizycznych jak również przedsiębiorców. Posiada rozległe doświadczenie w poradnictwie w sprawach życiowych osób fizycznych jak również profesjonalnych problemów prawnych przedsiębiorców. Bazując na swoim doświadczeniu skutecznie doradza w sprawach osób fizycznych jak i przedsiębiorców zawsze dbając o praktyczną stronę problemów prawnych z jakimi zwracają się do niego jego klienci.