Zbyt podobne znaki towarowe
Coraz trudniej przekonać Urząd Patentowy i sądy, że rzeczywiście są podobne, nawet bardzo zbliżone znaki towarowe. Tymczasem mogą one wprowadzać w błąd, gdyż konsumentom zapadają w pamięć podobieństwa w znakach, a nie różnice. Często to podkreśla Europejski Trybunał Sprawiedliwości i Trybunał Pierwszej Instancji.
Zasadniczą funkcją znaku towarowego jest oznaczenie pochodzenia towaru i usługi. Powinien on umożliwić ich rozróżnianie. Aby spełnił swą funkcję w obrocie gospodarczym, musi gwarantować, iż wszystkie towary i usługi nim oznaczone pochodzą z jednej firmy, która kontroluje i odpowiada za ich jakość.
Rzeczpospolita 10.03.2005 r.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?