ZUS przeprasza za listy

Około 250 tys. pracujących emerytów niepotrzebnie dostało z ZUS list informujący o konieczności rozwiązania stosunku pracy z dotychczasowym pracodawcą – informuje na swoich astronach Gazeta Prawna.

Problem polega na tym, że ZUS aż do 308 tys. emerytów osiągających dodatkowe przychody z pracy wysłał informację o styczniowej zmianie przepisów regulujących zasady łączenia emerytury i pracy. Sprawa dotyczyła natomiast zaledwie 50 tys. emerytów, którzy po 8 stycznia 2009 roku pobierali emeryturę, kontynuując zatrudnienie u swojego dotychczasowego pracodawcy bez rozwiązywania stosunku pracy. ZUS obwinia za sytuację stary system komputerowy, który "nie zidentyfikował" osób, którym zawiadomienia nie powinny być wysyłane – donosi na swoich stronach Gazeta Prawna.

Porady prawne

Biorąc pod uwagę skalę pomyłki (250 tys. listów wysłanych nieprawidłowo do 50 tys. wysłanych prawidłowo) ZUS ma istotnie poważne problemy "techniczne". Wypada mieć nadziej, że przeprosiny nie będą ponownie przesyłane do listownie, gdyż istnieje ryzyko, że znowu trafi do niewłaściwych osób.


Zespół
e-prawnik.pl

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

  • leon.h 2013-03-18 22:06:14

    Justyna 300 tys zł ? znaczek pocztowy kosztuje 1,55 zł więc już sama poczta "skasowała" 387,5 tys zł a gdzie reszta ? Zapomniałaś o kosztach osobowych ludzi, którzy przygotowywali wysyłke - myślę, że kosztowali oni więcej niż sama wysyłka... a zapłacimy za "błąd systemu" pewnie - jak zwykle - my wszyscy...

  • justyna 2013-03-18 13:10:28

    Ciekawe czy urzędnicy albo twórcy programu zapłacą koszt wysyłki (znaczki, papier, tusz, czas) pewnie jakieś 300 tys. złotych


Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika