Czy środki finansowe otrzymane przez Wnioskodawcę w ramach przyznanej dotacji rozwojowej na pokrycie (...)

Czy środki finansowe otrzymane przez Wnioskodawcę w ramach przyznanej dotacji rozwojowej na pokrycie części wydatków kwalifikowanych poniesionych na realizację działań z zakresu promocji, marketingu, zarządzania oraz ewaluacji i monitoringu projektu, tj. niezwiązanych bezpośrednio ze świadczeniem usług dla przedsiębiorców, a służących celom projektu, nie będą stanowiły obrotu, a zatem Wnioskodawca nie będzie miał prawa do odliczenia podatku VAT od zakupów związanych z tymi działaniami?

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 7 sierpnia 2008r. (data wpływu 11 sierpnia 2008r.), uzupełnionym pismem z dnia 28 października 2008r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania dotacji w części przeznaczonej na pokrycie kosztów ogólnych projektu pod nazwą ?Prawo własności przemysłowej - skuteczna ochrona przedsiębiorstw województwa? oraz możliwości obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących nabycie towarów i usług nie związanych bezpośrednio ze świadczeniem usług dla przedsiębiorców - jest nieprawidłowe.

Porady prawne

UZASADNIENIE

W dniu 11 sierpnia 2008r. wpłynął ww. wniosek, uzupełniony pismem z dnia 28 października 2008r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania dotacji w części przeznaczonej na pokrycie kosztów ogólnych projektu pod nazwą ?Prawo własności przemysłowej - skuteczna ochrona przedsiębiorstw województwa? oraz możliwości obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących nabycie towarów i usług nie związanych bezpośrednio ze świadczeniem usług dla przedsiębiorców.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca planuje realizację projektu: ?Prawo własności przemysłowej - skuteczna ochrona przedsiębiorstw województwa? współfinansowanego z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Poddziałanie 8.1.1. Powyższy projekt został złożony na konkurs do Instytucji Wdrażającej - Wojewódzkiego Urzędu Pracy w K.

Środki finansowe w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki pochodzą z Komisji Europejskiej z funduszy strukturalnych w 85% i budżetu państwa w 15%. Dotacja przyznana na realizację niniejszego projektu będzie miała charakter współfinansowania wydatków poniesionych na szereg działań określonych w projekcie.

W ramach projektu przewiduje się następujące działania: opracowanie i przygotowanie narzędzi promocji projektu, organizacja konferencji otwierającej projekt oraz kampanii marketingowej ATL, przeprowadzenie rekrutacji przedsiębiorców i pracowników przedsiębiorstw, realizacja doradztwa i szkoleń, ewaluacja i monitoring projektu oraz promocja osiągniętych rezultatów projektu.

Koszty realizacji projektu będą dokumentowane i rozliczane na podstawie dowodów księgowych: faktur, rachunków, listy płac, itp.

W projekcie przewidziany jest wkład finansowy Beneficjentów Ostatecznych (przedsiębiorców oraz pracowników korzystających z usług doradczych i szkoleniowych) w wysokości 50% wartości tych usług, za które Beneficjenci Ostateczni otrzymają fakturę VAT (na 50% wartości usługi). Dofinansowanie, jakie otrzymają Beneficjenci Ostateczni z projektu (pozostałe 50% wartości usługi) będzie dla nich stanowić pomocą publiczną. Wartość usługi będzie kalkulowana na podstawie szacunkowych kosztów danej usługi oraz zgodnie z rozporządzeniem w sprawie udzielania pomocy publicznej w ramach PO KL art. 28.1.

Część środków finansowych z otrzymanej dotacji będzie przeznaczona na dopłatę (w wysokości 50%) do ceny świadczonych usług doradczych i szkoleniowych. Wysokość otrzymanej dotacji w tej części będzie miała bezpośredni wpływ na cenę świadczonych usług. Dotacja przeznaczona na dopłaty do usług doradczych będzie miała związek z przychodem opodatkowanym, natomiast dopłata do usług szkoleniowych będzie miała związek z przychodem zwolnionym.

Część natomiast środków finansowych z otrzymanej dotacji zostanie przeznaczona na pokrycie kosztów ogólnych projektu tj. kosztów promocji projektu przed i po realizacji, marketingu, zarządzania oraz monitoringu efektów po jego zakończeniu. W tej części otrzymana dotacja będzie służyła nadrzędnym celom projektu oraz celom statutowym Wnioskodawcy jakim jest działanie na rzecz rozwoju przedsiębiorczości w M., nie będzie miała natomiast bezpośredniego wpływu na cenę usług świadczonych dla przedsiębiorców.

Środki finansowe z otrzymanej dotacji mogą być wykorzystane tylko zgodnie z jej przeznaczeniem.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy środki finansowe otrzymane przez Wnioskodawcę w ramach przyznanej dotacji rozwojowej na pokrycie części wydatków kwalifikowanych poniesionych na realizację działań z zakresu promocji, marketingu, zarządzania oraz ewaluacji i monitoringu projektu, tj. niezwiązanych bezpośrednio ze świadczeniem usług dla przedsiębiorców, a służących celom projektu, nie będą stanowiły obrotu, a zatem Wnioskodawca nie będzie miał prawa do odliczenia podatku VAT od zakupów związanych z tymi działaniami...

Zdaniem Wnioskodawcy, ta część dotacji, która przeznaczona jest na realizację działań z zakresu promocji, marketingu, zarządzania oraz ewaluacji i monitoringu projektu nie będzie stanowiła obrotu podatku VAT, gdyż te czynności nie są związane bezpośrednio ze świadczeniem usług dla przedsiębiorców. Służą one natomiast celom projektu ?Prawo własności przemysłowej - skuteczna ochrona przedsiębiorstw województwa? realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Poddziałanie 8.1.1. oraz celom statutowym Wnioskodawcy, jakim jest m.in. działanie na rzecz rozwoju przedsiębiorczości w M. Wnioskodawca wskazał, iż zgodnie z przepisem art. 29 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 o podatku od towarów i usług (Dz. U. nr 54, poz. 535 z późn. zm.) obrót zwiększa się o otrzymane dotacje, subwencje i inne dopłaty o podobnym charakterze mające bezpośredni wpływ na cenę (kwotę należną) towarów dostarczanych lub usług świadczonych przez podatnika.

W myśl art. 86 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług podatnik ma prawo dokonać pomniejszenia kwoty podatku należnego o podatek naliczony od zakupów sfinansowanych z dotacji w zakresie czynności opodatkowanych podatkiem VAT, zatem nie będzie miał prawa do pomniejszenia kwoty podatku należnego o VAT naliczony od zakupów związanych z realizacją działań z zakresu promocji, marketingu, zarządzania oraz ewaluacji i monitoringu projektu, tj. nie związanych bezpośrednio ze świadczeniem usług dla przedsiębiorców, a służących celom projektu.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za nieprawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.), opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Zgodnie z art. 8 ust. 1 powołanej ustawy, przez świadczenie usług rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7, w tym również:

  1. przeniesienie praw do wartości niematerialnych i prawnych, bez względu na formę, w jakiej dokonano czynności prawnej;
  2. zobowiązanie do powstrzymania się od dokonania czynności lub do tolerowania czynności lub sytuacji;
  3. świadczenie usług zgodnie z nakazem organu władzy publicznej lub podmiotu działającego w jego imieniu lub nakazem wynikającym z mocy prawa.

Natomiast w myśl art. 8 ust. 2 ww. ustawy nieodpłatne świadczenie usług niebędące dostawą towarów na cele osobiste pracowników podatnika oraz wszelkie inne nieodpłatne świadczenie usług, jeżeli nie są one związane z prowadzeniem przedsiębiorstwa, a podatnikowi przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy nabyciu towarów i usług związanych z tymi usługami, w całości lub w części, traktuje się jak odpłatne świadczenie usług.

Ponadto w świetle art. 29 ust 1 ustawy o podatku od towarów i usług, podstawą opodatkowania jest obrót, z zastrzeżeniem ust. 2-22, art. 30-32, art. 119 oraz art. 120 ust. 4 i 5. Obrotem jest kwota należna z tytułu sprzedaży, pomniejszona o kwotę należnego podatku. Kwota należna obejmuje całość świadczenia należnego od nabywcy. Obrót zwiększa się o otrzymane dotacje, subwencje i inne dopłaty o podobnym charakterze mające bezpośredni wpływ na cenę (kwotę należną) towarów dostarczanych lub usług świadczonych przez podatnika, pomniejszone o kwotę należnego podatku.

Zgodnie z art. 29 ust. 2 ustawy o VAT w przypadku gdy pobrano zaliczki, zadatki, przedpłaty lub raty, obrotem jest również kwota otrzymanych zaliczek, zadatków, przedpłat lub rat, pomniejszona o przypadającą od nich kwotę podatku. Dotyczy to również otrzymanych zaliczek na dotacje, subwencje i na inne dopłaty o podobnym charakterze.

Cytowany powyżej przepis art. 29 ust. 1 ustawy o VAT stanowi odzwierciedlenie art. 73 Dyrektywy 2006/112/WE Rady z dnia 28 listopada 2006r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej (Dz. U. UE L 347.1 i L 384.92) z treści którego wynika, iż w odniesieniu do dostaw towarów i świadczenia usług innych niż te, o których mowa w art. 74-77, podstawa opodatkowania obejmuje wszystko, co stanowi zapłatę otrzymaną lub którą dostawca lub usługodawca otrzyma w zamian za dostawę towarów lub świadczenie usług, od nabywcy, usługobiorcy lub osoby trzeciej, włącznie z subwencjami związanymi bezpośrednio z ceną takiej dostawy lub świadczenia.

Dla określenia, czy dane dotacje są, czy też nie są opodatkowane istotne są szczegółowe warunki ich przyznawania, określające cele realizowanego w określonej formie dofinansowania.

Z treści cytowanych wyżej przepisów wynika, iż w sytuacji gdy podatnik, w związku z konkretną dostawą towarów lub świadczeniem usług, otrzymuje dofinansowanie (dotację, subwencję), stanowiące dopłatę do ceny towaru lub usługi, tego rodzaju dofinansowanie stanowi obok ceny, uzupełniający element podstawy opodatkowania z tytułu danej dostawy lub świadczenia.

Kryterium uznania dotacji za zwiększającą obrót stanowi zatem stwierdzenie, iż dotacja dokonywana jest w celu sfinansowania konkretnej czynności podlegającej opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Natomiast dotacje niedające się powiązać z konkretnymi czynnościami podlegającymi opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, nie stanowią obrotu w rozumieniu przepisu art. 29 ust. 1 powołanej wyżej ustawy, czyli nie zwiększają podstawy opodatkowania podatkiem od towarów i usług.

Reasumując - podstawę opodatkowania podatkiem od towarów i usług zwiększa się tylko o takie dotacje, które w sposób bezwzględny i bezpośredni są związane z daną dostawą towarów lub świadczeniem usług. Jeżeli jednak taki bezpośredni związek nie występuje, dofinansowanie ogólne ? na pokrycie kosztów działalności nie podlega opodatkowaniu.

Z przedstawionego zdarzenia przyszłego wynika, że Wnioskodawca planuje realizację projektu pod nazwą ?Prawo własności przemysłowej - skuteczna ochrona przedsiębiorstw województwa?. Dotacja przyznana na realizację niniejszego projektu będzie miała charakter współfinansowania wydatków poniesionych na szereg działań określonych w projekcie. Część środków finansowych z otrzymanej dotacji zostanie przeznaczona na pokrycie kosztów ogólnych projektu tj. kosztów promocji projektu przed i po realizacji, marketingu, zarządzania oraz monitoringu efektów po jego zakończeniu. W tej części otrzymana dotacja będzie służyła nadrzędnym celom projektu oraz celom statutowym Wnioskodawcy jakim jest działanie na rzecz rozwoju przedsiębiorczości w M., nie będzie miała natomiast bezpośredniego wpływu na cenę usług świadczonych dla przedsiębiorców.

W związku z powyższym mając na uwadze przedstawione zdarzenie przyszłe oraz obowiązujący w tym zakresie stan prawny należy uznać, że otrzymana dotacja w części przeznaczonej na pokrycie kosztów ogólnych projektu ?Prawo własności przemysłowej - skuteczna ochrona przedsiębiorstw województwa? nie będzie miała bezpośredniego wpływu na cenę, nie będzie stanowiła tym samym obrotu w rozumieniu art. 29 ust. 1 ustawy o podatku VAT, a zatem nie będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Zatem stanowisko Wnioskodawcy w powyższym zakresie należało uznać za prawidłowe.

Odnosząc się natomiast do pytania dotyczącego prawa do odliczenia przez Wnioskodawcę podatku naliczonego zawartego w fakturach VAT dokumentujących wydatki poniesione w związku z działaniami z zakresu promocji, marketingu, zarządzania oraz ewaluacji i monitoringu projektu, (tj. nie związanymi bezpośrednio ze świadczeniem usług dla przedsiębiorców), należy stwierdzić, iż kwestie dotyczące prawa do odliczenia podatku naliczonego uregulowane zostały w dziale IX ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.), zwanej dalej ustawą o VAT, oraz zgodnie z dyspozycją ustawową w rozdziale 7 i 9 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2004r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 97, poz. 970 ze zm.).

W myśl postanowień art. 86 ust. 1 ww. ustawy, w zakresie, w jakim towary są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Stosownie do art. 86 ust. 2 pkt 1 ww. ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi, z zastrzeżeniem ust. 3-7, suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika.

Tak więc zgodnie z podstawową zasadą zawartą w powołanym wyżej przepisie prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest bezpośredni i bezsporny związek zakupów z wykonanymi czynnościami opodatkowanymi.

Przedstawiona wyżej zasada wyklucza możliwość dokonania odliczenia podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku oraz niepodlegających temu podatkowi.

W przypadku gdy podatnik dokonuje zakupów związanych zarówno z czynnościami zwolnionymi z podatku lub niepodlegających temu podatkowi, jak i opodatkowanymi, zastosowanie znajdują przepisy art. 90 i 91 ustawy o VAT, mające na celu określenie wartości podatku naliczonego, służącego wyłącznie czynnościom opodatkowanym, z pominięciem tej części podatku naliczonego, w jakiej nabyte towary i usługi będą wykorzystywane przez Wnioskodawcę do wykonywania czynności zwolnionych od podatku lub niepodlegających temu podatkowi.

Przepis art. 90 ust. 1 i 2 ustawy o VAT stanowi, że w stosunku do towarów i usług, które są wykorzystywane przez podatnika do wykonywania czynności, w związku, z którymi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, jak i czynności, w związku, z którymi takie prawo nie przysługuje, podatnik jest obowiązany do odrębnego określania kwot podatku naliczonego związanych z czynnościami w stosunku, do których podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego.

Jeżeli nie jest możliwe wyodrębnienie całości lub części kwot, o których mowa w ust. 1. podatnik może pomniejszyć kwotę podatku należnego o taką część kwoty podatku naliczonego, którą można proporcjonalnie przypisać czynnościom, w stosunku do których podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, z zastrzeżeniem ust. 10.

Zgodnie z art. 90 ust. 3 ustawy o VAT proporcję tę ustala się jako udział rocznego obrotu z tytułu czynności, w związku z którymi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, w całkowitym obrocie uzyskanym z tytułu czynności, w związku z którymi podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, oraz czynności, w związku z którymi podatnikowi nie przysługuje takie prawo.

Szczegółowe zasady odliczenia częściowego, w przypadku gdy nie jest możliwe wyodrębnienie całości lub części kwot, o których mowa w ust. 1, uregulowane zostały przepisami art. 90, natomiast zasady dotyczące sposobu i terminu dokonywania korekt podatku naliczonego oraz podmiotu zobowiązanego do dokonywania korekty zostały określone w art. 91 ustawy o VAT.

Z przedstawionego zdarzenia przyszłego wynika, iż część środków finansowych z otrzymanej dotacji zostanie przeznaczona na pokrycie kosztów ogólnych projektu ?Prawo własności przemysłowej - skuteczna ochrona przedsiębiorstw województwa? tj. kosztów promocji projektu przed i po realizacji, marketingu, zarządzania oraz monitoringu efektów po jego zakończeniu.

Należy stwierdzić, iż dla realizacji prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących nabycie towarów i usług poniesionych w związku z prowadzeniem ww. działań przewidzianych w projekcie nie ma znaczenia źródło ich finansowania, tj. czy poniesione wydatki stanowiące koszty ogólne projektu zostały sfinansowane dotacją, czy też pokryte ze środków własnych Wnioskodawcy.

Bowiem jak już wskazano wyżej obniżenie podatku należnego o podatek naliczony może nastąpić jedynie na ściśle określonych przez ustawodawcę zasadach, a jedną z podstawowych przesłanek pozytywnych jest bezpośredni i bezsporny związek zakupów z wykonanymi czynnościami opodatkowanymi.

Tym samym w przedmiotowej sytuacji dla określenia, czy Wnioskodawcy przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, bez znaczenia pozostaje fakt, iż otrzymana dotacja w części przeznaczonej na pokrycie kosztów ogólnych projektu ?Prawo własności przemysłowej - skuteczna ochrona przedsiębiorstw województwa? nie będzie stanowiła obrotu w rozumieniu art. 29 ust. 1 ustawy o podatku VAT, a zatem nie będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

W świetle przytoczonych powyżej przepisów, Wnioskodawca będzie miał prawo do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących nabycie towarów i usług związanych z realizacją działań z zakresu promocji, marketingu, zarządzania oraz ewaluacji i monitoringu projektu w zakresie, w jakim zakupy te związane będą ze sprzedażą opodatkowaną zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy o VAT. Z kolei gdy nabyte towary i usługi będą w całości wykorzystywane do wykonywania czynności zwolnionych od podatku lub niepodlegających temu podatkowi, Wnioskodawca nie będzie miał prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Natomiast w przypadku, gdy Wnioskodawca nie będzie miał możliwości wyodrębnienia całości lub części kwot, w związku z którymi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, jak i czynności, w związku, z którymi takie prawo nie przysługuje, będzie miał prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego zgodnie z proporcją obliczoną według zasad określonych przepisami art. 90 i 91 ustawy o VAT.

Zatem stanowisko Wnioskodawcy w powyższym zakresie należało uznać za nieprawidłowe.

Mając na uwadze powyższe ustalenia, oceniając całościowo stanowisko Wnioskodawcy należało uznać je za nieprawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie, ul. Rakowicka 10, 31-511 Kraków po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu ? do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi ? Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach ? art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a 43-300 Bielsko-Biała.


Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika