Czy Spółka uzyskane w przyszłości dofinansowanie, które zostanie wypłacane dla strony przez województwo (...)

Czy Spółka uzyskane w przyszłości dofinansowanie, które zostanie wypłacane dla strony przez województwo w kwocie 280 406 zł 16 gr oraz uzyskane w przyszłości dofinansowanie, które zostanie wypłacane dla strony także przez województwo w kwocie 269 732 zł 1 gr, zobowiązana będzie pod datą jego wpływu na rachunek bankowy Wnioskodawcy, uznać za przychód podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych?

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko ? przedstawione we wniosku z dnia 30 października 2014 r. (data wpływu 31 października 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zwolnienia środków stanowiących dofinansowanie projektu inwestycyjnego związanego z wytwarzaniem energii elektrycznej z odnawialnych źródeł ? jest prawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 31 października 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej sprawie dotyczącej m.in. podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zwolnienia środków stanowiących dofinansowanie projektu inwestycyjnego związanego z wytwarzaniem energii elektrycznej z odnawialnych źródeł.


We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.


Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, prowadząca działalność pod firmą M. z siedzibą w B. prowadzi działalność gospodarczą w zakresie wynajmu lokali użytkowych na terenie miasta B. Strona jest podatnikiem VAT czynnym oraz w zakresie podatku od towarów i usług jest zobowiązana do składania deklaracji miesięcznych. Natomiast w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych ?dla Spółki jest rok kalendarzowy?, tj. okres od dnia 1 stycznia 2014 r. do dnia 31 grudnia 2014 r.

W dniu 5 czerwca 2014 r. Spółka popisała umowę z Województwem, w imieniu którego działał Zarząd Województwa, zwany dalej Instytucją Zarządzającą, na dofinansowanie Projektu o nazwie: (?) w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2007?2013, Osi Priorytetowej. Rozwój infrastruktury ochrony środowiska. Działania 5.2. Rozwój lokalnej infrastruktury ochrony środowiska.

W ramach niniejszej umowy instytucja zarządzająca działając na podstawie art. 41 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa (Dz. U. 2013 r., poz. 596, z późn. zm.), w związku z art. 26 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz. U. 2009 r. Nr 84, poz. 721, z późn. zm.) postanowił, że w ramach projektu inwestycyjnego związanego z wytwarzaniem energii elektrycznej z odnawialnych źródeł (tj. światła słonecznego), którego to wartość projektu ? zdaniem strony ? będzie wynosić łącznie 344 899 zł 59 gr, przyznał dofinansowanie na powyżej opisany projekt w kwocie ogółem 280 406 zł 16 gr, które będzie płatne w kwocie 171 608 zł 56 gr, z budżetu środków europejskich, a w kwocie 30 283 zł 87 gr ze środków krajowych, zwanych dalej w skrócie dofinansowaniem wypłacanym przez województwo na kwotę 30 283 zł 87 gr. Wkład własny strony na realizację niniejszego przedsięwzięcia wynosić będzie 78 513 zł 73 gr.

Nadto strona także w dniu 5 czerwca 2014 r. popisała umowę z Województwem, w imieniu którego działał Zarząd Województwa, zwany dalej Instytucją Zarządzającą, na dofinansowanie Projektu o nazwie: (?) w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2007?2013, Osi Priorytetowej. Rozwój infrastruktury ochrony środowiska. Działania 5.2. Rozwój lokalnej infrastruktury ochrony środowiska. W ramach niniejszej umowy instytucja zarządzająca działając na podstawie art. 41 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa (Dz. U. 2013 r., poz. 596, z późn. zm.), w związku z art. 26 ust 1 pkt 5 ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz. U. 2009 r. Nr 84, poz. 721, z późn. zm.) postanowił, że w ramach projektu inwestycyjnego związanego z wytwarzaniem energii elektrycznej z odnawialnych źródeł (tj. światła słonecznego), którego to wartość projektu ? zdaniem strony ? będzie wynosić łącznie 331 770 zł 39 gr, przyznał dofinansowanie na powyżej opisany projekt na kwocie ogółem 269 732 zł 1 gr, które będzie płatne w kwocie 167 368 zł 72 gr, z budżetu środków europejskich, a w kwocie 29 535 zł 66 gr ze środków krajowych, zwanych dalej w skrócie dofinansowaniem wypłacanym przez województwo na kwotę 29 535 zł 66 gr. Wkład własny strony na realizację niniejszego przedsięwzięcia wynosić będzie 72 827 zł 63 gr.

Spółka zamierza energię elektryczną produkować wyłącznie na potrzeby własne, użytkując ją przy prowadzeniu działalności gospodarczej. Wnioskodawca na dzień złożenia niniejszego wniosku nie posiada koncesji na wytwarzanie energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych, które to koncesje są wydawane przez Urząd Regulacji Energetyki.

Do dnia złożenia niniejszego wniosku Spółka nie jest zarejestrowana w Urzędzie Celnym w B. jako podatnik podatku akcyzowego, który będzie w przyszłości wytwarzał energię elektryczną ze źródeł odnawialnych na potrzeby własne. Na dzień złożenia niniejszego wniosku Spółka dokonuje refakturowania dla najemców lokali na podstawie zainstalowanych podliczników lub też na podstawie umowy zużycia energii elektrycznej, będzie też to czynić po rozpoczęciu w przyszłości wytwarzania energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych.

Na wniosek Spółki Minister Finansów reprezentowany przez Dyrektora Izby Skarbowej w B. w wydanej w dniu 4 czerwca 2010 r. interpretacji indywidualnej stwierdził, że Spółka z tytułu odsprzedaży (refakturowania) energii elektrycznej nie jest zobowiązana do złożenia zgłoszenia rejestracyjnego w zakresie podatku akcyzowego w przypadku posiadania koncesji na obrót energią elektryczną. Przedmiotowa interpretacja indywidualna z dnia 4 czerwca 2010 r. nie została do dnia złożenia niniejszego wniosku z urzędu przez Ministra Finansów zmieniona lub też uchylona.


W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania.


  1. Czy Spółka uzyskane w przyszłości dofinansowanie, które zostanie wypłacane dla strony przez województwo w kwocie 280 406 zł 16 gr oraz uzyskane w przyszłości dofinansowanie, które zostanie wypłacane dla strony także przez województwo w kwocie 269 732 zł 1 gr, zobowiązana będzie pod datą jego wpływu na rachunek bankowy Wnioskodawcy, uznać za przychód podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych?
  2. Czy Spółka uzyskane w przyszłości dofinansowanie, które zostanie wypłacane dla strony przez województwo w kwocie 280 406 zł 16 gr oraz uzyskane w przyszłości dofinansowanie, które zostanie wypłacane dla strony także przez województwo w kwocie 269 732 zł 1 gr, zobowiązana będzie pod datą jego wpływu na rachunek bankowy Wnioskodawcy, uznać za obrót podlegający opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług według stawki podatkowej w wysokości 23%, który to obrót podlega zaewidencjonowaniu w ewidencjach prowadzonych przez Spółkę dla celów podatku od towarów i usług oraz strona zobowiązana jest go wykazać w deklaracji dla podatku od towarów i usług?
  3. Czy Spółka rozpoczynając wytwarzanie energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych, tj. światła słonecznego na potrzeby własne, jest zobowiązana do zarejestrowania się w Urzędzie Celnym w B. jako podatnik podatku akcyzowego składając stosowne zgłoszenie rejestracyjne, składania deklaracji dla podatku akcyzowego oraz naliczania i wpłacania na rachunek organu celnego należnego podatku akcyzowego od ilości wytworzonej energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych?


Niniejsza interpretacja dotyczy pytania dotyczącego podatku dochodowego od osób prawnych. W pozostałym zakresie zostaną Spółce wydane odrębne rozstrzygnięcia.


Zdaniem Wnioskodawcy ? w zakresie pytania dotyczącego podatku dochodowego od osób prawnych ? w sprawie otrzymanego dofinansowania przez Spółkę z województwa winno znajdować zastosowanie zwolnienie przedmiotowe w zakresie podatku dochodowym od osób prawnych, o którym to zwolnieniu mowa w art. 17 ust. 1 pkt 53 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Dlatego też reasumując powyższe należy uznać, że uzyskane w przyszłości przez Spółkę dofinansowanie, które zostanie wypłacane dla Spółki przez województwo w kwocie 280 406 zł 16 gr oraz uzyskane w przyszłości dofinansowanie, które zostanie wypłacane dla Spółki także przez województwo w kwocie 269 732 zł 1 gr, nie będzie zobowiązany Wnioskodawca pod datą jego wpływu na rachunek bankowy Spółki uznać za przychód podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych. Nadto należy uznać, że bez znaczenia w przedmiotowej sprawie jest fakt, że część dofinansowania Spółka uzyska ze środków krajowych, wypłacanych jej przez województwo.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego w zakresie podatku jest prawidłowe.


Zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2014 r., poz. 851, z późn. zm.), przychodami, z zastrzeżeniem ust. 3 i 4 oraz art. 14, są w szczególności otrzymane pieniądze, wartości pieniężne, w tym również różnice kursowe.

Użycie w powyższym przepisie sformułowania ?otrzymane? oznacza, że momentem powstania przychodu pieniężnego jest moment otrzymania, czyli wpływu bezpośrednio do majątku podatnika, względnie na jego rachunek, wymienionych środków, skutkującego powstaniem po stronie podatnika możliwości dysponowania tymi środkami. W obrocie bezgotówkowym będzie to dzień uznania rachunku bankowego podatnika jako rachunku wierzyciela.

W analizowanym zdarzeniu przyszłym Wnioskodawca otrzyma dofinansowanie na realizację (?) w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2007?2013, Osi Priorytetowej. Rozwój infrastruktury ochrony środowiska. Działania 5.2. Rozwój lokalnej infrastruktury ochrony środowiska.

Regionalny Program Operacyjny Województwa na lata 2007-2013 ma na celu zmniejszenie różnic społeczno-gospodarczych X. w stosunku do reszty kraju. Realizuje on zapisy zawarte w Strategii Rozwoju Województwa do roku 2020, jest spójny z kierunkami rozwoju Polski określonymi w Narodowych Strategicznych Ramach Odniesienia 2007-2013, a także ze Strategicznymi Wytycznymi Wspólnoty 2007-2013 i założeniami odnowionej Strategii Lizbońskiej. RPOWX określa cele i priorytety, jakie województwo będzie realizowało w nowej perspektywie finansowej. Program umożliwia realizację projektów infrastrukturalnych oraz projektów wspierających sektor MSP. Kładzie też duży nacisk na zwiększanie innowacyjności, pobudzanie przedsiębiorczości i tworzenie miejsc pod inwestycje w regionie oraz rozwój infrastruktury transportowej i turystyki. Funkcję Instytucji Zarządzającej (IZ) RPOWX pełni Zarząd Województwa. Na podstawie wewnętrznego regulaminu przygotowanego przez Zarząd, obowiązki IZ sprawuje w ramach Urzędu Marszałkowskiego ? Departament Zarządzania Regionalnym Programem Operacyjnym.

Otrzymane przez Wnioskodawcę środki pieniężne ? wobec treści art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych ? stanowić będą jego przychód w dacie otrzymania.

Należy przy tym wyjaśnić, że ustawa o podatku dochodowym od osób prawnych przewiduje szereg zwolnień dla środków otrzymywanych realizację określonego projektu. Kwalifikacja uzależniona jest w szczególności od sposobu rozdzielania omawianych środków. I tak np. wolne od podatku są:


  • dotacje, subwencje, dopłaty i inne nieodpłatne świadczenia, z zastrzeżeniem pkt 14a, otrzymane na pokrycie kosztów albo jako zwrot wydatków związanych z otrzymaniem, zakupem albo wytworzeniem we własnym zakresie środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych, od których dokonuje się odpisów amortyzacyjnych zgodnie z art. 16a-16m (art. 17 ust. 1 pkt 21);
  • dochody uzyskane przez podatników od rządów państw obcych, organizacji międzynarodowych lub międzynarodowych instytucji finansowych, pochodzące ze środków bezzwrotnej pomocy, w tym także ze środków z programów ramowych badań, rozwoju technicznego i prezentacji Unii Europejskiej i z programów NATO, przyznanych na podstawie jednostronnej deklaracji lub umów zawartych z tymi państwami, organizacjami lub instytucjami przez Radę Ministrów Rzeczypospolitej Polskiej, właściwego ministra, agencje rządowe lub agencje wykonawcze; w tym również w przypadkach gdy przekazanie tych środków jest dokonywane za pośrednictwem podmiotu upoważnionego do rozdzielania środków bezzwrotnej pomocy zagranicznej na rzecz podmiotów, którym służyć ma ta pomoc (art. 17 ust. 1 pkt 23);
  • dotacje otrzymane z budżetu państwa lub budżetu jednostki samorządu terytorialnego, z wyjątkiem dopłat do oprocentowania kredytów bankowych w zakresie określonym w odrębnych ustawach (art. 17 ust. 1 pkt 47);
  • kwoty otrzymane od agencji rządowych lub agencji wykonawczych, jeżeli agencje otrzymały środki na ten cel z budżetu państwa, z wyjątkiem dopłat do oprocentowania kredytów bankowych w zakresie określonym w odrębnych ustawach (art. 17 ust. 1 pkt 48);
  • płatności na realizację projektów w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich, otrzymane z Banku Gospodarstwa Krajowego, z wyłączeniem płatności otrzymanych przez wykonawców (art. 17 ust. 1 pkt 52);
  • środki finansowe otrzymane przez uczestnika projektu jako pomoc udzielona w ramach programu finansowanego z udziałem środków europejskich, o których mowa w ustawie z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (art. 17 ust. 1 pkt 53).


Rozważając charakter środków finansowych, które otrzyma Spółka na realizację projektów dofinansowanych ze środków Unii Europejskiej w ramach omawianego programu należy odnieść się do art. 17 ust. 3 ustawy z dnia 6 grudnia 2006 roku o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz. U. z 2014 r. poz. 1649), zgodnie z którym sposób zapewnienia wieloletniego finansowania programu operacyjnego ze środków pochodzących z budżetu państwa lub ze źródeł zagranicznych określają przepisy o finansach publicznych.

Przepis art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 885, z późn. zm.) określa, że środkami publicznymi są m.in. środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegające zwrotowi środki z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA).

W myśl art. 2 pkt 5 przywołanej ustawy, ilekroć w ustawie jest mowa o ?środkach europejskich? ? rozumie się przez to środki, o których mowa w art. 5 ust. 3 pkt 1, 2 i 4, czyli:


  1. środki pochodzące z funduszy strukturalnych, Funduszu Spójności i Europejskiego Funduszu Rybackiego, z wyłączeniem środków, o których mowa w pkt 5 lit. a i b;
  2. niepodlegające zwrotowi środki z pomocy udzielanej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), z wyłączeniem środków, o których mowa w pkt 5 lit. c i d:

    1. Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2009-2014,
    2. Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego 2009-2014,
    3. Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy; i

  3. środki na realizację Wspólnej Polityki Rolnej:

    1. Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej ?Sekcja Gwarancji?,
    2. Europejskiego Funduszu Rolniczego Gwarancji,
    3. Europejskiego Funduszu Rolniczego Rozwoju Obszarów Wiejskich.


Ustawa o finansach publicznych z dnia 27 sierpnia 2009 r. wprowadziła z dniem 1 stycznia 2010 r. zmianę charakteru środków przeznaczonych na realizację programów operacyjnych i w obecnie obowiązującym stanie prawnym środki europejskie, co do zasady, nie zostały włączone do budżetu państwa, ale stanowią jego odrębną część w formie budżetu środków europejskich.

Reguluje to art. 111 pkt 16, zgodnie z którym dochodami podatkowymi i niepodatkowymi budżetu państwa są środki europejskie i środki, o których mowa w art. 5 ust. 3 pkt 5 lit. a i b, na realizację projektów pomocy technicznej oraz środki, o których mowa w art. 5 ust. 3 pkt 5 lit. c i d oraz pkt 6, po ich przekazaniu na rachunek dochodów budżetu państwa.

Na mocy art. 117 ust. 1 cytowanej ustawy o finansach publicznych przyjęto, że budżet środków europejskich jest rocznym planem dochodów i podlegających refundacji wydatków przeznaczonych na realizację programów finansowanych z udziałem środków europejskich, z wyłączeniem środków przeznaczonych na realizację projektów pomocy technicznej.

W ustępie 2 tegoż artykułu skonkretyzowano, że w budżecie środków europejskich ujmuje się:


  1. dochody z tytułu realizacji programów finansowanych z udziałem środków europejskich;
  2. wydatki na realizację programów finansowanych z udziałem środków europejskich w części podlegającej refundacji.


Zgodnie z art. 121 ust. 1 ustawy o finansach publicznych, programy finansowane z udziałem środków europejskich są ujmowane w załączniku do ustawy budżetowej jako jej element. Szczegółowy sposób wydatkowania budżetu środków europejskich uregulowany został w art. 184-195 ustawy o finansach publicznych.

W myśl art. 186 ustawy o finansach publicznych wydatki na realizację programów i projektów finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3, mogą być przeznaczone na:


  1. realizację projektów przez jednostki budżetowe;
  2. płatności w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich;
  3. dotacje celowe dla beneficjentów;
  4. realizację projektów finansowanych w ramach Programu Środki Przejściowe;
  5. realizację Wspólnej Polityki Rolnej zgodnie z odrębnymi ustawami.


Nadmienić należy, że stosownie do art. 127 ust. 2 pkt 2, 4 i 5 ustawy o finansach publicznych dotacjami celowymi są m.in. środki przeznaczone na:


  1. realizację projektów pomocy technicznej finansowanych z udziałem środków europejskich i środków, o których mowa w art. 5 ust. 3 pkt 5 lit. a i b;
  2. realizację programów finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 3 pkt 5 lit. c i d;
  3. współfinansowanie realizacji programów finansowanych z udziałem środków europejskich.


Przepis art. 187 ww. ustawy określa, że za obsługę płatności w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich, zwanych dalej ?płatnościami?, odpowiada Minister Finansów.

Zgodnie z art. 188 ust. 1 ustawy o finansach publicznych podstawą dokonania płatności na rzecz beneficjenta jest zlecenie płatności wystawione przez instytucję, z którą beneficjent zawarł umowę o dofinansowanie projektu, oraz pisemna zgoda dysponenta części budżetowej na dokonanie płatności, z zastrzeżeniem, że w przypadku gdy projekt realizuje instytucja zarządzająca lub instytucja pośrednicząca będąca zarządem województwa lub przez zarząd województwa upoważniona, zlecenia płatności są wystawiane przez zarząd województwa.

Co istotne, Regionalny Program Operacyjny dla Województwa na lata 2007-2013 współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego przewiduje, że Komisja Europejska przekazuje środki Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego/Europejskiego Funduszu Społecznego/Funduszu Spójności na finansowanie programu w formie płatności zaliczkowych, płatności okresowych i płatności salda końcowego. Powyższe środki wpływają na wyodrębniony rachunek bankowy, prowadzony w euro i zarządzany przez Ministra Finansów (przepływy finansowe miedzy KE a krajem członkowskim). Jednocześnie w ramach finansowania programu wskazuje się, że na potrzeby finansowania programu w ramach budżetu państwa wyodrębniono budżet środków europejskich, z którego przekazywane są środki odpowiadające wkładowi UE. Współfinansowanie krajowe z budżetu państwa jest natomiast przekazywane przez właściwego dysponenta części budżetowej w formie dotacji celowej.

W oparciu o opisane we wniosku zdarzenie przyszłe oraz pochodzenie środków, tj:


  • środki europejskie;
  • środki krajowe (dotacja celowa);
  • wkład własny


należy stwierdzić, że środki finansowe, które otrzymuje Spółka w postaci dofinansowania na realizację projektów dofinansowanych ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2007?2013, Osi Priorytetowej. Rozwój infrastruktury ochrony środowiska. Działania 5.2. Rozwój lokalnej infrastruktury ochrony środowiska będą mają charakter ?środków europejskich?, uregulowanych w formie budżetu środków europejskich jako odrębna część budżetu państwa i wypłacane będą w dwóch ww. formach.


Otrzymane dofinansowanie będzie więc stanowiło więc dla Wnioskodawcy przychód zwolniony z opodatkowania mocą:


  • art. 17 ust. 1 pkt 53 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, który stanowi, że wolne od podatku są środki finansowe otrzymane przez uczestnika projektu jako pomoc udzielona w ramach programu finansowanego z udziałem środków europejskich, o których mowa w ustawie z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (współfinansowanie ze środków europejskich);
  • art. 17 ust. 1 pkt 47 omawianej ustawy, który stanowi, że wolne od podatku są dotacje otrzymane z budżetu państwa lub budżetu jednostki samorządu terytorialnego, z wyjątkiem dopłat do oprocentowania kredytów bankowych w zakresie określonym w odrębnych ustawach (współfinansowanie krajowe ? dotacje celowe).


Wobec powyższego należy zgodzić się ze stanowiskiem Spółki, ?w sprawie otrzymanego dofinansowania przez Spółkę z województwa winno znajdować zastosowanie zwolnienie przedmiotowe w zakresie podatku dochodowym od osób prawnych, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 53 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?. Należy jednakże podkreślić, że przychód w postaci dotacji celowej (?ze środków krajowych?) podlega zwolnieniu od podatku dochodowego na podstawie art. 16 ust. 1 pkt 47 omawianej ustawy podatkowej. Niniejsze nie zmienia faktu, że Wnioskodawca nie ma obowiązku uznania go ?pod datą jego wpływu na rachunek bankowy Spółki (?) za przychód podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych?. Środki te bowiem niewątpliwie stanowią przychód Wnioskodawcy, który mocą stosownych przepisów podlega zwolnieniu od podatku dochodowego od osób prawnych.

Konieczne jest również dodanie, że przedmiotem interpretacji indywidualnych wydawanych na podstawie art. 14b Ordynacji podatkowej jest ? co do zasady ? sam przepis prawa podatkowego. Dlatego też, wydając przedmiotową interpretację indywidualną tutejszy organ interpretacyjny dokonał wyłącznie wykładni przepisów materialnego prawa podatkowego znajdujących zastosowanie w sprawie. Nie odniósł się natomiast do konkretnych kwot dofinansowania wskazanych przez Wnioskodawcę. Tym samym, niniejsza interpretacja indywidualna nie rozstrzyga o wysokości zwolnienia, którym objęte jest dofinansowanie otrzymane przez Spółkę. Niniejsze bowiem ? choć niewątpliwie może stanowić element postępowań podatkowych lub kontrolnych ? nie może zostać dokonane w ramach kompetencji przysługujących organowi upoważnionemu w ramach postępowania w sprawie wydawania pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację ? w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu ? do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi ? Dz. U. z 2012 r., poz. 270, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach ? art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).


Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Bydgoszczy Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.

Masz inne pytanie do prawnika?

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika