Euro 2012 - czego zabrania UEFA?
Zakaz wnoszenia niebezpiecznych przedmiotów, napojów, a przede wszystkim alkoholu. Takie obostrzenia dotyczą kibiców na stadionach i w strefach kibica. Całą listę zakazów muszą też respektować przedsiębiorcy.
UEFA zabrania używania logotypów związanych z mistrzostwami, jeśli ktoś nie wykupił specjalnej licencji. Umowy z UEFA na sprzedaż produktów oznakowanych logo mistrzostw ma tylko 40 firm na całym świecie, w tym 25 to firmy polskie. Sieci handlowe mogą nabywać od nich licencjonowane produkty - w sumie 3000 artykułów. Można na nich całkiem sporo zarobić. Jak podała „Gazeta Prawna” polscy przedsiębiorcy mogą na nich zarobić nawet 23 mln złotych. Jednak każde użycie logo na jakichkolwiek gadżetach wymaga osobnej zgody UEFA. W przeciwnym razie przedsiębiorca narazi się na kary finansowe ze strony organizatorów imprezy.
Na większą sprzedaż podczas Euro 2012, liczą też właściciele pubów. Muszą mieć się jednak na baczności, jeśli zamierzają zorganizować wspólne oglądanie meczów. Specjalnych licencji na transmisję potrzebują ci, którzy będą pokazywać spotkania na telebimach i do tego pobierać za to opłaty od gości. Nie ma natomiast problemu z telewizorami i darmowym wstępem. Właściciele pubów nie mogą natomiast w żadnym wypadku bez licencji używać logotypów związanych z Euro 2012.
By chronić swoje interesy i sponsorów, UEFA zabrania wnoszenia na mecze transparentów, które mogłyby być potraktowane jako materiały promocyjne konkurentów głównych sponsorów imprezy. Ta zasada jest też bardzo ostro przestrzegana w strefach kibica.
Z powodu ochrony praw UEFA problem z wejściem mogą mieć osoby, które będą miały ze sobą profesjonalny sprzęt fotograficzny lub kamerę. Zdjęcia mogą robić tylko dziennikarze akredytowani do obsługi Euro 2012.
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?