Komisja aktualizuje wykaz linii lotniczych podlegających zakazowi wykonywania przewozów w europejskiej przestrzeni powietrznej

Komisja Europejska przyjęła aktualizację tzw. czarnej listy linii lotniczych podlegających ze względów bezpieczeństwa zakazowi wykonywania przewozów w ramach Unii Europejskiej. Komisja nałożyła zakaz na sześć linii lotniczych z Kazachstanu, jedną linię posiadającą certyfikat wydany w Tajlandii, kolejnego przewoźnika ukraińskiego oraz na przewozy wszystkich przewoźników posiadających certyfikaty wydane w Beninie.

„Komisja będzie kontynuowała aktywny dialog ze wszystkimi podmiotami prowadzącymi działalność w sektorze lotnictwa, aby zapewnić spełnianie przez wszystkich przewoźników i wszystkie samoloty międzynarodowych standardów bezpieczeństwa lotniczego. Kiedy ich samolot startuje, pasażerowie linii lotniczych mają prawo czuć się bezpiecznie i być bezpieczni" - powiedział Antonio Tajani, wiceprzewodniczący Komisji i Komisarz ds. Transportu.

Nowy wykaz zastępuje poprzedni opublikowany w listopadzie 2008 r. i jest już dostępny na stronach internetowych Komisji[1]. Po wydaniu jednogłośnej opinii przez Komitet ds. Bezpieczeństwa Lotniczego Komisja uaktualniła wykaz i podjęła decyzję o wpisaniu do niego następujących przewoźników, którzy zostaną objęci zakazem wykonywania przewozów w UE ze względów bezpieczeństwa:

- Air Company Kokshetau, ATMA Airlines, Berkut Air, East Wing, Sayat Air oraz Starline KZ (Kazachstan)
- One Two Go Airlines (Tajlandia)
- Motor Sich Airlines (Ukraina)
- wszystkie linie lotnicze posiadające certyfikaty wydane w Republice Beninu, na podstawie wyników audytu przeprowadzonego przez Międzynarodową Organizację Lotnictwa Cywilnego (ICAO).

Komisja stwierdziła, że Angola osiąga znaczne postępy w realizacji środków podjętych w celu poprawy bezpieczeństwa lotniczego.

Odnotowała ona zwłaszcza sprawozdanie z postępów opracowane przez władze lotnicze Angoli dotyczące realizacji działań naprawczych w następstwie wizyty zespołu ekspertów europejskich w lutym 2008 r. oraz opublikowania sprawozdania ICAO z kontroli bezpieczeństwa w październiku 2008 r. Sprawozdanie z wizyty zespołu ekspertów europejskich w Indonezji w lutym 2009 r. pokazuje znaczną poprawę sytuacji. Komisja będzie nadal prowadziła ścisłe konsultacje z władzami lotniczymi w celu ponownej oceny stanu bezpieczeństwa na kolejnym posiedzeniu Komitetu ds. Bezpieczeństwa Lotniczego.

Od dnia dzisiejszego wspólnotowy wykaz obejmuje następujących przewoźników:

- wszyscy przewoźnicy z Angoli, Beninu, Gwinei Równikowej, Indonezji, Republiki Kirgiskiej, Liberii, Sierra Leone, Suazi, Demokratycznej Republiki Konga oraz Gabonu, z wyjątkiem Gabon Airlines i Afrijet, które mają pozwolenie na przewozy w odniesieniu do kilku samolotów.
- szesnastu przewoźników indywidualnych:
- Afganistan - Ariana Afghan Airlines
- Kambodża - Siem Reap Airways International
- Koreańska Republika Ludowo-Demokratyczna - Air Koryo
- Kazachstan - Air Company Kokshetau, ATMA Airlines, Berkut Air, East Wing, Sayat Air oraz Starline KZ
- Rwanda - Silverback Cargo Freighters
- Sudan - Air West
- Tajlandia - One Two Go Airlines
- Ukraina - Motor Sich Airlines, Ukraine Cargo Airways, Ukraine Mediterranean Airlines oraz Volare Aviation

[1] http://ec.europa.eu/transport/air-ban/

Porady prawne

źródło: Komisja Europejska, z www.ukie.gov.pl


A.J.
Zespół e-prawnik.pl

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

    Nie dodano jeszcze żadnego komentarza. Bądź pierwszy!!

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika