Kup za 66 procent wartości, czekaj na towar 66 dni i dłużej

W dzisiejszych czasach umowy zawierane przez Internet są niezwykle popularne. W dobie prężnie rozwijającego się handlu internetowego, kiedy praktycznie wszyscy korzystają z wygodnej opcji zakupów on-line bardzo łatwo paść ofiarą nadużyć ze strony sprzedających. Aktualnie w Sieci głośno o portalu 66procent.pl. W przeciągu ostatnich kilku miesięcy na różnych forach internetowych pojawiają się niepokojące doniesienia o jego działalności. Bez trudu można znaleźć niezwykle niepochlebne komentarze posługujące się zwrotami takimi  jak np. „oszuści” , „krętacze”, ”kłamcy” czy  „Amber Gold z ciuchami”.  Kupujący coraz częściej skarżą się, że portal nie wywiązuje się ze swoich zobowiązań względem nich, a na przesyłki z towarem czekają miesiącami. Dlatego warto pamiętać, iż internetowych sprzedawców również obowiązują przepisy prawa, i to często nawet bardziej restrykcyjne niż sprzedawców oferujących nam towar w stacjonarnych sklepach.

Porady prawne

Umowy zawierane na odległość dochodzą do skutku bez jednoczesnej obecności obu stron (konsumenta i przedsiębiorcy), przy wykorzystaniu środków komunikowania się na odległość, takich jaki Internet czy telefon. Regulowane są przepisami ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny z dnia 2 marca 2000 r. (Dz.U.2012.1225 j.t.). Znajduje się w niej wiele szczególnych rozwiązań stosowanych tylko w umowach tego rodzaju, a dających konsumentowi możliwości, których nie posiada przy transakcjach zawieranych w klasycznych sklepach. Przykładem może tutaj być ustawowe prawo odstąpienia. Art. 7 przywołanej ustawy stanowi o prawie konsumenta do odstąpienia od umowy zawartej na odległość bez podania przyczyny, w terminie 10 dni. Przy zawieraniu transakcji nie można owego prawa wyłączyć, ani zastrzec, że jego wykonanie będzie możliwe za zapłatą określonej sumy pieniężnej, czyli odstępnego. Warto, też pamiętać, że termin do odstąpienia wydłuża się do 3 miesięcy jeżeli przedsiębiorca nie spełnia obowiązków informacyjnych wskazanych w ustawie. Przede wszystkim musi on poinformować konsumenta o prawie odstąpienia od umowy w terminie 10 dni jak również o miejscu i sposobie składania reklamacji.

W ustawie znajduje się wymóg skierowany do przedsiębiorcy, aby wykonał  umowę w terminie do 30 dni od złożenia przez konsumenta oświadczenia woli o jej zawarciu. Właściciel 66procent w regulaminie zapewnia nas, że produkt możemy otrzymać nawet wcześniej, bo w 15 dni. Tymczasem realizując zamówienia klientów rzekomo – jak wynika z doniesień na forach i blogach internetowych – dopuszcza się on wielomiesięcznych opóźnień w realizacji przesyłek.  Jeżeli tak jest rzeczywiście, stanowi to poważne naruszenie obowiązujących przepisów. Jeżeli przedsiębiorca nie ma możliwości  wykonania swojego zobowiązania powinien w terminie 30 dni od zwarcia umowy poinformować o tym konsumenta i zwrócić otrzymaną sumę pieniężną. W przypadku opóźnienia konsument może żądać odsetek za opóźnienie.

W sieci pojawia się coraz więcej podejrzanych portali, które mogą nam nastręczać wielu nieprzyjemności. Wystarczy wspomnieć o słynnym Pobieraczku, który miesiącami, a nawet latami wyłudzał od ludzi pieniądze, strasząc ich komornikiem i sądem. Korzystając z tego typu portali trzeba wykazać się sporą dozą ostrożności. Niezmiernie łatwo jest zawrzeć umowę kupna danego produktu przez Internet, ale często o wiele trudniej jest się z niej wyplątać. Dlatego też, jeżeli padłeś ofiarą internetowego oszustwa, chcesz odstąpić od umowy lub masz inny problem z nieuczciwym sprzedającym, napisz do nas. Nasi prawnicy z chęcią odpowiedzą na wszystkie Twoje pytania.

e-prawnik.pl


Zespół
e-prawnik.pl

Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne

Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?


Masz inne pytanie do prawnika?

 

Komentarze

  • grzegorz 2015-03-04 10:35:52

    sytuacja analogiczna.na początku zamówiony towar.zapłacony.na zapytanie o termin przychodzi odpowiedź że przedłużony.dzisiaj próbowałem wysłać powtórnie maila i zwrot z informacją o zablokowaniu mojej wiadomośći.najprawdopodobniej to czas na zgłoszenie na policję.może jest już jakaś sekcja która śię tym zajmuje.pytanie tylko czy jest sens?

  • agnes 2015-02-14 11:28:53

    Ja czekam na bluzke i koszule od 4 grudnia.To oszusci!!!

  • Elżbieta 2015-02-10 19:03:51

    Ela Od 27listopada 2012 czekam na kurtke za 450pln.Co mam zrobić najlepiej , aby odzyskac pieniadze.?

  • Janusz 2015-02-08 06:41:47

    Praktyki stosowane przez portal 66 procent , to nie wymysł. Sam padłem ofiarą tych oszustów i dopiero po upływie 3-mcy, po prośbach i grożbach otrzymałem zamówiony towar.Co prawda na otarcie łez zaoferowano mi jakiś tam kupon rabatowy ale w życiu nie skorzystam już z żadnej oferty tego portalu i oszczegam też innych przed skorzystaniem a oferty tego portalu. Tacy oszuści na lata wyleczyli mnie z zakupów przez internet

  • Grażyna Kamkow 2013-02-28 01:55:10

    Witam 30 listopada 2012r. wysłałam przelew do 66 procent opłacając towar zamóiony przez syna. Trrmin dostawy przedłużał się, syn monitował kilka razy. 21 stycznia 2013r. wysłałam zapytanie o termin dostarczenia przesyłki. 22 stycznia 2013r. otrzymałam odpowiedż - taką jak większość przeczytanych na forach- termin dostawy przedłuży się. Dzisiaj wysyłałam wiadomości, ale nie zostały przyjęte przez "66 procent". Chciałabym dowiedzieć się czy można i gdzie zgłosić oszustwo jakie popełnili właściciele 66 procent. Czy warto cokolwiek robić w takiej sprawie.


Potrzebujesz pomocy prawnej?

Zapytaj prawnika