MON wyjaśnia wątpliwości w przetargach
W ten sposób gen. L. Majewski odniósł się podczas briefingu dla dziennikarzy, który odbył się 29 listopada w siedzibie MON do zarzutów wysuwanych przez grupę posłów PiS.
Zaznaczył, że w roku 2011 został rozformowany 36 Specjalny Pułk Lotnictwa Transportowego, gdzie samoloty transportowe także zostały wycofane z użycia. Zakupując samoloty CASA bardzo szybko ujednoliciliśmy nasze samoloty transportowe posiadając w ten sposób większe możliwości transportowe i operacyjne.
Dzięki temu mogliśmy płynnie zabezpieczyć misję w Afganistanie, ale także i w Afryce - Mali - mówił Dowódca Sił Powietrznych.
Ponadto z wojskowej floty korzysta nie tylko resort obrony narodowej, ale także Ministerstwo Spraw Zagranicznych, Ministerstwo Spraw Wewnętrznych itp, gdzie samoloty wykorzystywane są m. in. do spraw deportacyjnych, reagowania kryzysowego czy akcji humanitarnych np. wielokrotnie akcja Serce.
Nieprawdą również jest, że ceny 5 samolotów transportowych CASA C-295 wynegocjowane w kontrakcie z 2012 r. są cenami wyższymi. Są to ceny porównywalne z cenami kontraktu uzyskanymi w 2008 r. Ponadto pozyskaliśmy samoloty o najwyższym standardzie z systemem łączności satelitarnej, rejestratorami dźwięku czy systemami obrony biernej. Jesteśmy pierwszymi w Europie użytkownikami samolotów tak doskonale wyposażonych i tak bardzo bezpiecznych - wyjaśnił szef Inspektoratu Uzbrojenia gen. bryg. Sławomir Szczepaniak.
Odnosząc się do kwestii projektu platformy Anders (wóz wsparcia bezpośredniego), radca generalny gen. bryg. (rez.) Stanisław Butlak powiedział: fundusze na projekt Anders nie zostały zmarnowane. Projekt Anders był realizowany od października 2008 r. do października 2010 r. Koszt projektu wynosił ok. 23 mln z czego 19 mln pochodziło z Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa. Projekt był realizowany na poziomie demonstratora technologii, kiedy nie było do niego wymagań operacyjnych ze strony MON.
Obecnie na bazie wymagań operacyjnych z 2012 r. jest procedowany w Narodowym Centrum Badań i Rozwoju projekt wozu wsparcia bojowego Gepard. Oceniamy, że doświadczenia z Andersa zostaną wykorzystane w tym projekcie zgodnie z zapewnieniami OBRUM Gliwice - dodał S. Butlak.
Źródło: mon.gov.pl
Ponadto z wojskowej floty korzysta nie tylko resort obrony narodowej, ale także Ministerstwo Spraw Zagranicznych, Ministerstwo Spraw Wewnętrznych itp, gdzie samoloty wykorzystywane są m. in. do spraw deportacyjnych, reagowania kryzysowego czy akcji humanitarnych np. wielokrotnie akcja Serce.
Nieprawdą również jest, że ceny 5 samolotów transportowych CASA C-295 wynegocjowane w kontrakcie z 2012 r. są cenami wyższymi. Są to ceny porównywalne z cenami kontraktu uzyskanymi w 2008 r. Ponadto pozyskaliśmy samoloty o najwyższym standardzie z systemem łączności satelitarnej, rejestratorami dźwięku czy systemami obrony biernej. Jesteśmy pierwszymi w Europie użytkownikami samolotów tak doskonale wyposażonych i tak bardzo bezpiecznych - wyjaśnił szef Inspektoratu Uzbrojenia gen. bryg. Sławomir Szczepaniak.
Odnosząc się do kwestii projektu platformy Anders (wóz wsparcia bezpośredniego), radca generalny gen. bryg. (rez.) Stanisław Butlak powiedział: fundusze na projekt Anders nie zostały zmarnowane. Projekt Anders był realizowany od października 2008 r. do października 2010 r. Koszt projektu wynosił ok. 23 mln z czego 19 mln pochodziło z Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa. Projekt był realizowany na poziomie demonstratora technologii, kiedy nie było do niego wymagań operacyjnych ze strony MON.
Obecnie na bazie wymagań operacyjnych z 2012 r. jest procedowany w Narodowym Centrum Badań i Rozwoju projekt wozu wsparcia bojowego Gepard. Oceniamy, że doświadczenia z Andersa zostaną wykorzystane w tym projekcie zgodnie z zapewnieniami OBRUM Gliwice - dodał S. Butlak.
Źródło: mon.gov.pl
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?