Największy węzeł autostradowy
Podsekretarz Stanu Zbigniew Rapciak wziął udział w uroczystości podpisania Umowy na budowę największego węzła autostradowego Sośnica na skrzyżowaniu autostrad A1 i A4, która odbyła się 30 maja br. w Katowicach.
Projekt obejmuje wykonanie odcinka autostrady A1 o długości 2,2 km wraz z budową trzypoziomowego węzła. Wartość Kontraktu wynosi 853 mln zł, inwestycja jest współfinansowana ze środków UE w ramach Funduszu Spójności. Kontrakt będzie realizowany w okresie od czerwca 2008 r. do października 2009 r. Wykonawcą robót jest firma J&P AVAX Grecja.
- Tu na Śląsku funkcjonuje największa aglomeracja złożona z wielu prężnych miast, natężenie ruchu dalece przekracza średnią krajową, szybko rozwija się biznes. Dlatego tutaj powstają największe i najnowocześniejsze rozwiązania komunikacyjne, takie jak węzeł Sośnica - powiedział Wiceminister Z. Rapciak. Inwestycja przyczyni się do ożywienia i rozwoju południowych województw Polski, poprawi połączenie pomiędzy południem i północą kraju, poprzez autostrady A1 i A4 połączy południową część Polski zarówno z Europą Zachodnią jak i Wschodnią, a także zachęci do lokowania inwestycji w regionie.
Informacje ogólne:
Przedmiotem zamówienia jest budowa 3-poziomowego, 6-wlotowego węzła Sośnica na skrzyżowaniu drogi krajowej 44, autostrady A4 i autostrady A1 realizujący wszystkie relacje kierunkowe za pomocą łącznic:
Mikołów (DK44) - Kraków (A4) oraz Mikołów (DK44) - Gdańsk (A1)
Mikołów (DK44) - Granica z Czechami (A1) oraz Kraków (A4) - Granica z Czechami (A1)
Granica z Czechami (A1) - Kraków (A4) oraz Granica z Czechami (A1) - Gliwice (DK44
Kraków (A4) - Gdańsk (A1) oraz Granica z Czechami (A1) - Gliwice (DK44).
Przy węźle powstaną m.in.:
Ekrany akustyczne
Urządzenia bezpieczeństwa ruchu
Zbiorniki ekologiczne
Barierki energochłonne
Osłony przeciwolśnieniowe
Przejazdy awaryjne przez pas dzielący
Wyjazdy awaryjne na trasę autostrady A1
Przepusty drogowe.
Parametry techniczne:
klasa techniczna A
projektowana prędkość 100 km/h
liczba jezdni 2x3 pasy ruchu
szerokość pasa ruchu 3,75 m
szerokość pasa rozdziału 5,0 m
szerokość pasa awaryjnego 3,0 m
skrajnia pionowa 4,7 m
obciążenia nawierzchni 115 kN/oś
klasa obciążenia obiektów A + Stanag 2021.
Źródło: www.mi.gov.pl
Skomentuj artykuł - Twoje zdanie jest ważne
Czy uważasz, że artykuł zawiera wszystkie istotne informacje? Czy jest coś, co powinniśmy uzupełnić? A może masz własne doświadczenia związane z tematem artykułu?